یک گام تا فتح قله ۷۰ هزار واحدی

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

 

با ثبت رقم ۶۹ هزار و ۷۰۳ واحدی برای شاخص کل، ارزش کل بازار سرمایه به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان رسید تا سی و یکمین رکورد بازار سرمایه در گرم ترین روز پاییز امسال به ثبت برسد.

به گزارش تسنیم؛ با پایان یافتن معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل ۱۲۴۲ واحد و ۱٫۸۱ درصد رشد کرد تا نوار رکوردشکنی های نماگر بورس ادامه داشته باشد.

بر پایه این گزارش، معامله گران بازار سرمایه، امروز با دادوستد یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۶۴۳ میلیارد تومان در ۹۳ هزار و ۴۴۱ نوبت معاملاتی، سی و یکمین رکورد شاخص کل در بازار سرمایه کشور را رقم زدند تا دماسنج بورس با ثبت عدد ۶۹ هزار و ۷۰۳ واحدی گرمترین روز پاییزی بازار را ثبت کنند.

همچنین در معاملات امروز شاخص های صنعت با ۱۲۳۲ واحد، ۵۰ شرکت فعالتر با ۵۰ واحد، آزاد شناور با ۱۲۷۳ واحد، ۳۰ شرکت بزرگ با ۶۰ واحد، بازار اول با ۱۰۴۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۷۴۹ واحد همگی رشد داشتند و ارزش کل بازار سرمایه کشور هم ۳۴۰ هزار میلیارد تومانی شد.

بیشترین تاثیر بر افزایش ارزش بازار را نیز نماد شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی چادرملو و گسترش نفت و گاز پارسیان داشتند و نماد بانکی ها از جمله بانک پاسارگاد، بانک پارسیان و بانک ملت بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص گذاشتند.

همچنین بیشترین حجم معاملات امروز بازار سرمایه به نماد شرکتهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و نیز بیشترین افزایش قیمت به نماد شرکتهای صنعتی بهشهر، توکاریل، نفت پاسارگاد و پالایش نفت لاوان تعلق گرفت.

بر پایه این گزارش؛ با عبور شاخص از ۶۹ هزار واحدی، از ابتدای امسال بازدهی بیش از ۸۰ درصدی نصیب معامله گران بازار سرمایه کشور شده است که رکورد بازارهای رقیب از جمله طلا، سکه، خودرو و مسکن سهم بزرگی در این رابطه داشته است.

از سوی دیگر، معامله گران بازار سرمایه این روزها بی صبرانه منتظر گزارشهای عملکرد ۶ ماهه شرکتها می باشند که طی دو هفته آینده منتشر خواهد شد؛ گزارشهایی که با ارائه تصویر واقعی از وضعیت مالی شرکتها نقش مهمی در تعیین جهت سهام صنایع مختلف بورسی در کوتاه مدت خواهد داشت.

این گزارش می افزاید: شاخص بورس اوراق بهادار تهران که امسال را از ۳۸ هزار واحد آغاز کرده بود، امروز با عبور از قله ۶۹ هزار واحد سی و یکمین رکورد خود را به ثبت رساند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.