یک گروه ایرانی برنده جشنواره ای بین المللی و مطرح

۲۷فروردین۱۳،

گروه موسیقی «نسیم طرب» برنده جایزهِ اولِ سومین فستیوال بین­المللی موسیقیِ «موقام»، در کشور جمهوری آذربایجان شد.
به گزارش خبرآنلاین؛ این جشنواره دوسالانه، از۹ تا ۱۹ مارس ۲۰۲۴ در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و در سه بخش سمپوزیوم (کنفرانس علمی)، بخش رقابتی و بخش جنبی برگزار شد.

در بخش رقابتیِ این دوره از جشنواره، که شامل بخش­های جداگانه آوازی و سازی می­شد، گروه­هایی از کشورهای مختلف منطقه، از جمله ایران، آذربایجان، ترکیه، مراکش، تونس، اردن، تاجیکستان، ازبکستان، اویغورستان، هند، چین و…. شرکت داشتند و در نهایت، پس از رقابتی تنگاتنگ در دو مرحله، گروه «نسیم طرب» به خوانندگی مجتبی عسگری و نوازندگی احسان ذبیحی­فر (کمانچه)، علی کاظمی (تار)، سعید کردمافی (سنتور)، سعید نایب محمدی (عود) و علی گرامی­فر (تنبک) موفق شد رتبه اولِ – هر دو بخشِ آوازی و سازیِ- این دوره از جشنو را از آن خود کند. کارگانِ اجرایی «نسیم طرب»  قطعاتی از ساخته­های اعضای گروه و البته قطعاتی از کارگان کلاسیک موسیقی دستگاهی ایران را در بر می­گرفت؛ این کارگان  در سه اجرای جداگانه – والبته متفاوتِ- گروه (دو اجرای رقابتی و یک اجرای افتخاری در اختتامیه) شامل پرده­های نوا، شور، اصفهان و بیات ترک می­­شد.

هیئت داوران بخش رقابتی، شامل موسیقی­دانان معتبرغربی و منطقه­ای از جمله ژان دورینگ (فرانسه)، محمود گتات (تونس)، عبدالولی عبدالرشیدف (تاجیکستان)، عارف بابایف، آقاخان عبدالله­اف و سیاوش کریمی (آذربایجان) و همچنین موسیقی­شناسان معتبر دیگری از ترکیه، آمریکا و آذربایجان بود.

منبع: خبرانلاین


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.