۱۰ خوراکی برای کاهش وزن اصولی

غذاهای کاهش وزن

غذاهای کاهش وزن

دکتر نصیر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: این ۱۰ غذا، بهترین ها برای رسیدن به هدفتان و لاغر شدن هستند ، پس آنها رادر رژیم غذایی خود بگنجانید.

گریپ فروت

می تواند سطح انسولین خون را متعادل نگه دارد و در نتیجه مقدار غذای خورده شده را که ممکن است به عنوان چربی ذخیره شود ، کاهش دهد . علاوه بر آن منبع خوب فیبر است و ازاین طریق آب موجود در بدن راحفظ می کند و در نتیجه متابولسیم صحیح انجام می شود. همچنین حاوی مقدار زیادی پتاسیم ، ویتامین C و لیکوپن ( آنتی اکسیدان بسیار مفید ) است . روزی یک گریپ فروت را به وعده صبحانه خود اضافه یا درساعت ۱۰ صبح به عنوان یک میان وعده سالم میل کنید.

سبزی های سبزرنگ

این سبزی ها شامل کلم ، اسفناج و همگی حاوی آهن ، کلسیم و مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند ویتامین های B9 ، A و C هستند واز آنجا که فیبر زیاد و کالری کمی دارند، می توانید هر قدر که می خواهید این سبزی ها را به صورت خام یا بخارپز و با مقداری روغن زیتون و سیر میل کنید .

سبزی های زرد رنگ

این دسته از سبزی ها مانند هویج ، سیب زمینی ، کدو کدو حلوایی بیشتر از هر ماده دیگری به شما احساس سیری می دهند و در عین حال مواد مغذی لازم را به بدن شما می رسانند . این سبزی ها غنی از ویتامین A ، پتاسیم و کاروتنوئید و فیبر هستند و در کاهش وزن نقش مهمی دارند .

انواع بنشن ها

انواع دانه ها ، لوبیا ، عدس ، نخود ، دانه سویا و نخود فرنگی همگی منبع غنی پروتئین و فیبر هستند. رژیم پر فیبر باعث کاهش وزن ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی و سرطان می شود .

انواع توت ها

توت سفید ، توت فرنگی ، تمشک ، شاه توت و … سرشار از آنتی اکسیدان ها ، آهن وویتامینC هستند و در عین حال مزه و طعم بسیار خوشایندی دارند و می توان آنها را به انواع غذاها و سالادها اضافه و یا به صورت آب میوه مصرف کرد .

ماهی

به طور کلی مصرف ۲ یا ۳ وعده ماهی در طول هفته توصیه می شود .کالری و کلسترول کم ماهی آن را نسبت به دیگر گوشت ها متمایز می کند و اهمیت مصرف آن را بیشتر نشان می دهد و از طرفی به دلیل داشتن پروتئین و امگا ۳ فراوان، در کاهش وزن بسیار موثر است .

غلات کامل و سبوس دار

غلات سبوس دار انرژی بدنتان را به آرامی می سوزاند ، به همین دلیل سطح قند خون در حد طبیعی باقی می ماند و کربوهیدرات کمتری به صورت چربی ذخیره می شود. نان و غلات سبوس دار غنی از فیبر و پروتئین هستند و این دو در کنار هم در رژیم غذایی برای کاهش وزن موثرند.

لبنیات کم چرب

تحقیقات نشان داده که کلسیم نقشی اساسی در سوخت و ساز چربی بدن ایفا می کند و هرچه کلسیم بیشتری در سلول چربی ذخیره شود ، مقدار چربی بیشتری سوزانده می شود . مصرف ۳ واحد شیر و ماست و پنیر کم چرب در روز می تواند نیاز شما را تامین کند .

انواع سوپ ها و مصرف مایعات به ویژه آب

سوپ ها به راحتی اماده می شوند و به راحتی هم می تواند با مواد غذایی کم کالری و خوش عطر و بو ، احساس سیری به شما بدهند .غذاهای آبکی مثل سوپ ها می توانند آب مورد نیاز شما را تامین و میزان دما و حرارت بدنتان را به حد متعادل برسانند .برای تهیه سوپ ، سبزی های سبزر نگ و انواع لوبیا و دانه ها و یا غلات سبوس دار و برنج قهوه ای را فراموش نکنید .

آب مهمترین عامل در دفع چربی و کاهش وزن می باشد.

The post ۱۰ خوراکی برای کاهش وزن اصولی appeared first on ممتاز نیوز.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.