۱۰ راه و سبب برای آغاز دوباره

گردآوری شده توسط گروه موفقیت خبرگذاری ممتازنیوز

توجه: استفاده از کلیه مقالات و مطالب پایگاه اینترنتی ممتاز در مجلات، روزنامه ها، پایگاه اینترنتیها و برنامه های تلویزیونی با ذکر منبع آزاد است.

به جای گرفتن تصمیم، که بیشتر ما بسیار به آنها پایبند نمی‌مانیم، چرا به بعضی قسمت‌های زندگی‌تان نگاهی نمی‌اندازید که دوست دارید از نو آغازشان کنید؟ در زیر به راه‌هایی برای آغاز دوباره اشاره می‌کنیم.

۱. آغاز دوباره به معنی جبران شکست نیست. یک آغاز تازه است. این طرز تفکر بسیار کمکتان می‌کند زیرا سبب می‌شود وقتتان را برای سخت گرفتن به خودتان تلف نکنید.
۲. حرکت در طول زندگی مثل بالا رفتن از پله می‌ماند. یک سطح بالا می‌روید و بعد یک سطح پایین. هیچ چیز صاف و مستقیم نیست. کمی با خودتان و جهت تازه زندگی‌تان تمرین کنید.
۳. به آغاز‌های زندگی‌تان اگر درست نزدیک شوید می‌تواند آغاز یک زندگی نو برایتان باشد. گاهی‌وقت‌ها ایده‌های کوچک می‌توانند به اتفاقاتی بزرگ تبدیل شوند. 
۴. پایان‌ها همیشه بد نیستند. حتی اگر تا بحال زندگی خوبی داشته‌اید، زندگی تازهی که روبه‌رویتان قرار گرفته ممکن است آن را به کلی کمرنگ کند. اگر زندگی بدی داشته باشید هم دقیقاً همینطور خواهد بود. 
۵. آغاز دوباره ممکن است ترسناک به نظر برسد اما واقعاً بهانه خوبی برای جشن گرفتن است. به آن بعنوان چیزی هیجان‌انگیز نگاه کنید و خواهید دید که بسیار از احساسات اضطراب‌آورتان ناپدید می‌شوند.
۶. به خاطر داشته باشید که آینده شما تحت حکومت قبل‌تان نیست. هر اتفاقی هم که در زندگی‌تان افتاده باشد، هنوز هم می‌توانید راهی برای بهتر کردن اوضاع هم برای خودتان و هم اطرافیانتان پیدا کنید.
۷. اینکه مجبور به آغاز دوباره باشید با اینکه تصمیم بگیرید از نو آغاز کنید فرق دارد. برای آنهایی که زندگی‌شان هنوز بخاطر فجایع طبیعی یا انسانی، غرق در هرج‌ومرج است، آغاز دوباره انتخاب نیست. حمایت از نیازمندان و قبول وضعیت ممکن خصوصیاتی بسیار عالی است.
۸. جایگزین‌هایی سالم برای الگوهای زندگی  منفی پیدا کنید. اگر راحت نیستید که همه تغییرات را یکدفعه و از یک تاریخ مشخص آغاز کنید، کم‌کم قدم بردارید. اگر قادر به ترک یک عادت بد نیستید، می‌توانید از کم کردن آن آغاز کنید. بد نیست که زمانی به خودتان فرصت دهید که به تعادل برسد.
۹. همه چیز رفتن به باشگاه و ورزش کردن نیست. چرا رفتن به کلاس رقص و کمی تفریح کردن و در عین حال خوش‌هیکل شدن را امتحان نمی‌کنید؟ آغاز دوباره می‌تواند به معنی دنبال کردن آرزوهایتان باشد. همه ما وقتی به سمت هدفمان گام برمی‌داریم خوشحال و راضی هستیم.
۱۰. آغاز دوباره یعنی فرصت دادن به خودتان برای شادی و خوشبختی واقعی. باید شجاع باشید و بتوانید چیزهای تازه یاد بگیرید، اما این چطور ممکن است؟ در بدترین حالت، مهارت‌های لازم برای آغاز پروژه بعدی‌تان را به دست خواهید آورد.

یادتان باشد که در هر شرایطی که باشید، هیچوفت دیر نیست و همیشه برای آغاز دوباره وقت دارید. وقتی بتوانید صادقانه به تغییراتی که ایجاد کرده‌اید متعهد شوید، فرآیند تازه آغاز شده است.


mardoman.com – روشهای موفقیت
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.