۱۲ سال زندان در انتظار فروشنده نرم‌افزارهای تقلبی

۲۲خردادماه، خبرگزاری‌ها- مالک چینی یک وب پایگاه اینترنتی فروش نرم افزارهای تقلبی دستگیر و پس از محاکمه در آمریکا به ۱۲ سال زندان محکوم شده است.

این چینی از طریق فروش نسخه های کپی شده به صورت غیرقانونی این نرم افزارها توانسته بود حدود صد میلیون دلار به جیب بزند.

لی جیانگ ۳۶ ساله که ساکن شهر چندگوی چین بوده است با نقض قانون کپی رایت و حقوق مالکیت معنوی ده‌ها شرکت تولیدکننده نرم افزارهای مختلف خسارات سنگینی به آنها وارد کرده است. وب پایگاه اینترنتی crack99.com که به همین منظور از سوی او راه اندازی شده بود هم اکنون تعطیل شده است.

وی در ژوئن سال ۲۰۱۱ توسط ماموران آمریکایی و در جریان یک عملیات پلیسی در جزیره سایپان در آب‌های اقیانوس آرام دستگیر شد. به او گفته شده بود که در جریان سفر به این جزیره با چند تاجر دیدار کرده و باید ۲۰ گیگابایت اطلاعات را به آنها تحویل دهد، اما در عمل ماموران پلیس وی را بازداشت و به آمریکا منتقل کردند. آمریکا در این جزیره از صلاحیت قضایی برای استرداد مجرمین به خاک خود برخوردار است.

بخش عمده نرم افزارهای عرضه شده از سوی وی کپی های غیرقانونی نرم افزارهای صنعتی بودند که نصبشان با دستکاری فایل های مربوط به حق لیسانس بر روی رایانه ها ممکن بود. اسامی این نرم افزارها هنوز فاش نشده است.

این مجرم در مجموع ۷۰۰ معامله را با ۴۰۰ مشتری انجام داده بود و در هر معامله موفق شده بود به طور متوسط ۱۴۰ هزار دلار به جیب بزند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.