۱۳ میلیون “انگلیسی” در فقر به سر می‌برند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

آمارها نشان می دهد ۱۳ میلیون نفر در انگلیس در فقر به سر می برند و این آمار به مراتب افزایش یافته و اوضاع بدتر شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ورلد سوسیالیست، موسسه نظارت بر فقر و محرومیت‌های اجتماعی “جوزف رونتری” در گزارش ممتاز به نقل از سال ۲۰۲۴خود به آمارهای جدیدی دربارهٔ فقر در انگلیس اشاره می‌کند و از بحران اجتماعی فزاینده این کشور پرده بر می‌دارد.

آمارها نشان می‌دهد ۱۳ میلیون نفر در انگلیس در فقر به سر می‌برند و این آمار به مراتب افزایش یافته و اوضاع بدتر شده است.

در همین زمینه درآمدها در همه سطوح طی دو سال قبل کاهش داشته است و در این میان طبقه کارگر جزء آسیب‌پذیر ترین گروه بوده اند. حدود ۲۰ درصد این گروه در حال حاضر در فقر به سر می‌برند که این بالاترین آمار طی ۳۰ سال قبل است.

افزایش قیمت کالاهای مصرفی تنها یکی از دلایل افزایش فقر در انگلیس محسوب می‌شود. بین سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ ، شاخص بهای مصرفی (CPI) انگلیس ۲۹ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که بهای مواد غذایی نیز حتی سریع‌تر از نرخ تورم طی دهه قبل افزایش داشته و شمار اشخاصی که ناگزیر به دریافت کمک‌های غذایی می باشند بسیار بالا و آمارها تکان دهنده است.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، نرخ بیکاری برای جوانان بین سال‌های ۲۰۰۷و ۲۰۱۲هفت درصد افزایش داشته است و در این دوره زمانی، شمار اشخاص بیکار ۱۸ تا ۲۵ ساله حدود ۲۹۰ هزار نفر افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.