۱۴۸۱ ابتلای جدید کرونا در کشور/۱۴ استان بدون فوتی/خوزستان در هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۴۸۱ مورد جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان، موارد فوتی ناشی از این بیماری نداشته‌ایم و در ۵ استان نیز فقط یک مورد فوتی ثبت شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۰۷۶۷ نفر رسید.

جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۷۳۳ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۸۳۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ایران در فهرست پنج کشور اول دارای بالاترین بهبودیافتگان ناشی از این بیماری است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود:  ۲۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون ۶۱۵ هزار و ۴۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همچنین تاکید کرد که وضعیت استان خوزستان کماکان نگران کننده است.

جهانپور همچنین گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان، موارد فوتی نداشته ایم و در ۵ استان نیز فقط یک مورد فوتی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد موارد شناسایی شده جزو موارد سرپایی و موارد غیر بیمارستانی هستند، افزود: از بین موارد بستری تهران و خوزستان صدرنشین هستند و خوزستان کماکان در وضعیت قرمز بیماری است. تمهیدات لازم به خصوص در مناطق بیشتر درگیر خوزستان صورت گرفته است و انتظار داریم در روزهای آتی با کاهش تدریجی موارد در این استان مواجه شویم.

جهانپور با بیان اینکه موضوع فاصله‌گذاری هوشمند و فیزیکی همچنان در دستور کار ما در همه نقاط کشور است، گفت: با توجه اینکه سراسر دنیا وارد فاز بازگشایی تدریجی شده‌اند، قاعدتا بازهم نکات حفاظت فردی و رعایت موازین بهداشتی فردی و عمومی بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.