۱۵۶ کشته و زخمی در حمله به معترضان مصری

به گزارش خبرنگار شبکه تلویزیونی بی بی سی در قاهره ؛ براثر حمله افراد مسلح به تظاهرکنندگان در قاهره پایتخت مصر ، شش نفر کشته شدند.

این افراد در تظاهراتی در مقابل ساختمان وزارت دفاع مصر شرکت کرده بودند که هدف گلوله قرار گرفتند. افراد ناشناس عامل این تیراندازی ها بوده اند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از طرفداران ابو اسماعیل، نامزد رد صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری مصر بودند.

قبلا نیز تظاهرات مشابه این افراد هدف حملات کمی قرار گرفته بود اما هرگز به سمت آنها تیراندازی نشده بود. اما امروز افراد ناشناس با چوب و چماق و سنگ و ظاهرا گلوله های جنگی به جان این افراد افتادند و آنها را کشتند.

گمان می رود افرادی که عامل این حملات بوده اند از نیروهای اجیر شده دولتی بوده اند که برای متفرق کردن تظاهرکنندگان وارد عمل شده اند. براساس اعلام تلویزیون مصر ، در این حمله علاوه بر شش کشته ، یکصد و پنجاه نفر نیز زخمی شدند. هیچ گزارشی دریافت نشده است مبنی بر اینکه شرکت کنندگان در این تظاهرات مسلح بوده باشند. ممکن است این افراد سلاح هایی دست ساز حمل می کردند. اما آنچه روشن است این است که در کمال خونسردی به این افراد حمله شده است. باتوجه به اینکه تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات بیش از چندصدنفر نبوده است، این تعداد کشته و زخمی در این حملات بسیار زیاد است. کاملا روشن است که این حمله سازماندهی شده بوده است. آنچه روشن نیست انگیزه این حملات است. احتمالا اینگونه اقدامات سبب می شود شمار بیشتری از مردم به جمع این معترضان ملحق شوند و احتمال دارد بازهم دور جدیدی از درگیری ها در مصر آغاز شود.

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.