۱۵ هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای جدید اطراف تهران به بهره برداری می‌رسند

ثبت نام متقاضیان برای ۴۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدیدپرند نیز از هفته آینده آغاز می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در نیمه دوم خرداد ، ۱۵ هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای جدید اطراف تهران به بهره برداری می‌رسند از اتمام طرح ساخت مترو شهر جدید پردیس تا خرداد ۹۲ خبر داد.

به گزارش  واحد مرکزی خبر ، علی نیکزاد با بیان اینکه در نیمه دوم خرداد امسال شاهد به بهره برداری رسیدن ۱۵ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید پرند و افتتاح‌های جداگانه در هشتگرد و پردیس خواهیم بود، گفت: ثبت نام متقاضیان برای ۴۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدیدپرند نیز از هفته آینده آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه منظور سهولت و سپری شدن زمان کمتر در تردد ساکنان شهر پرند به شهرهای اطراف، عملیات اجرایی مترو پرند از سال ۸۸ در دستور کار مسئولان
قرار گرفته است ، اظهار داشت : طول تقریبی مترو پرند از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) تا شهر پرند ۱۷٫۵ کیلومتر است که احداث این مسیر با برآورد اولیه ۱۸۷ میلیارد ریال در دستور کار شرکت عمران پرند قرار دارد.
وزیر راه و شهرسازی افزود : در طول مسیر ساخت متروی پرند هفت پل با دهانه های مختلف طراحی و ساخته می شود که طولانی ترین پل در این مسیر به طول ۱۴۰ متر است که بر روی بزرگراه تهران – ساوه قرار دارد و ساخت این پل آغاز شده است.
وی افزود: با توجه به توسعه بزرگراه در آینده، طراحی دهانه ای در دو طرف این پل با پایه وسط به اتمام رسید و هم اکنون عملیات بتن ریزی پایه های این بزرگترین پل مترو پرند آغاز شده است که بالغ بر ۴۵۴۹ متر مکعب حجم بتن و ۸۲۰ تن آهن آلات برای ساخت آن به کار برده می شود.
نیکزاد تصریح کرد: در این مسیر ۲۸ آبرو طراحی شده که عملیات اجرایی ۱۴ دستگاه آن به اتمام رسیده است و بقیه آبروها که عمدتاً در نزدیکی فرودگاه جدید امام خمینی قرار دارند، در حال هماهنگی با نقشه های دفع آبهای سطحی مسیر جاده و محوطه فرودگاه جدید است.

طول مسیر مترو تهران پرند ۵۰ کیلومتر است که بر اساس توافق انجام شده مقرر شده بود ۲۰ کیلومتر این خط ریلی توسط شهرداری تهران، ۱۲٫۵ کیلومتر تا فرودگاه حضرت امام توسط وزارت راه و ترابری سابق و ۱۷٫۵ کیلومتر باقیمانده تا پرند توسط شرکت عمران شهرهای جدید احداث شود.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.