۱۷۶ مرکز عرضه مواد غذایی در اصفهان تعطیل شد

مردم باید تا حد امکان از خرید مواد غذایی از دستفروشان خودداری کنند، چراکه گرچه محصولات خوراکی عرضه شده توسط دوره‌گردان ارزان قیمت است اما به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی لازم در تهیه و نگهداری، این تولیدات می‌تواند برای بدن مضر باشد.

رییس گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به انجام ۱۱۵ هزار بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه موادغذایی، اماکن عمومی و اماکن بین راهی در نیمه نخست امسال، گفت: در این بازدید‌ها ۱۷۶ مرکز متخلف تعطیل و بیش از یک هزار مورد از مراکز غیر بهداشتی عرضه کننده مواد غذایی به دادگاه معرفی شده‌اند.
 
به گزارش ایلنا، حسین صفاری رعایت نکردن بهداشت فردی را از مهم‌ترین دلایل پلمب مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهر اصفهان دانست و افزود: علاوه بر این، نداشتن ابزار کار مناسب نیز از دیگر عواملی است که موجب جلوگیری از ادامه فعالیت مراکز تهیه و توزیع می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه تخلفات مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی محدود به نقطه خاصی از سطح شهر اصفهان نمی‌شود، گفت: استفاده از رنگ‌های غیر مجاز، محصولات تاریخ گذشته، عرضه مواد غذایی غیر استاندارد و عدم به‌سازی واحدهای صنفی و عدم رعایت موازین بهداشتی از دیگر عوامل جلوگیری از فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط مرکز بهداشت استان است.
 
رییس گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید براینکه قانونی برای نظارت بر محصولات غذایی تولید شده در منازل در قالب اشتغال در منزل وجود ندارد، ادامه داد: تولید محصولات غذایی در منزل مغایر با آیین نامه وزارت بهداشت است.
 
وی دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت را برای تولید محصولات غذایی ضروری دانست و گفت: کنترل و نظارت بر محصولات غذایی خانگی دشوار است و امکان انجام بازدیدهای لازم از محل تولیدات خانگی وجود ندارد.
 
صفاری از مردم خواست تا حد امکان از خرید مواد غذایی از دستفروشان خودداری کنند، و تصریح کرد: گرچه محصولات خوراکی عرضه شده توسط دوره‌گردان ارزان قیمت است اما به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی لازم در تهیه و نگهداری، این تولیدات می‌تواند برای بدن مضر باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۱۱۴ مورد برخورد فروشندگان دوره گرد مواد خوراکی انجام شده است، ادامه داد: به دلیل اینکه فروشندگان دوره گرد در محل‌های ثابتی اقدام به فروش به مواد خوراکی نمی‌کنند برخورد قانونی با این افراد ممکن نیست.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.