۱۷ اردیبهشت ۹۲ زمان آغاز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری

۰۸ام بهمن ،

جانشین رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۲ زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.
حسنعلی نوری صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: همچنین بیست و ششم فروردین ماه سال آینده نیز زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با قانون تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: قانون تبلیغات تغییری نکرده و از نظر زمان بندی کاندیدها بعد از تائید صلاحیت‌ها ۱۵ تا ۲۰ روز برای تبلیغات فرصت دارند.

نوری بیان کرد: با این وجود در انتظار آخرین مصوبه مجلس در ارتباط با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هستیم تا قانون تازه انتخابات ریاست جمهوری اجرایی شود.

انتخابات میان دوره‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ۴ حوزه

جانشین رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، دو انتخابات میان دوره‌ای در ۴ حوزه انتخابیه دماوند، فیروزکوه، تویسرکان، رامسر تنکابن و ایلام و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان نیز در استان‌های آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویر احمد هم برگزار می‌شود که ۱۵ فروردین ماه زمان ثبت نام از کاندیدهای این انتخابات است.

نوری اظهار داشت: تعداد و اعضای شعب در انتخابات ثابت می باشند و بعد از احراز هویت دو صندوق مجزا وجود دارد، در جریان فرایند ممکن است رای دهندگان تعرفه را اشتباهی در صندوق دیگری انداخته باشد به همین سبب قبل از شمارش تمام تعرفه‌ها از صندوق تفکیک خواهد شد و هر تعرفه در محل مورد نظر گذاشته می‌شود و بعد از آن شمارش نهایی آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: اعضای حقوقی هر انتخابات در هیئت اجرایی باید جایگاه خود را در هیئت‌های انتخابات داشته باشند.

جانشین رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور بیان داشت: برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای و مکانیزه در انتخابات سال آینده پس از موافقت و نظر نهایی شورای نهایی در این مورد اقدام خواهد شد.

نوری گفت: تلاش ما برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور و مشارکت حداکثری مردم است تا جواب دندان شکنی به بدخواهان نظام داده باشیم.

/۲۷۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.