۱۷ اکتبر تاریخ عرضه ویندوز ۸.۱ مایکروسافت

ممتازنیوز:

windows-8.1-2

مایکروسافت در نهایت سیستم عامل ویندوز ۸.۱ خود را در تاریخ ۱۷ اکتبر عرضه می کند. در این نسخه از ویندوز مشکلات و باگ های مربوط به ویندوز ۸ رفع شده، ضمن اینکه در بعضی بخش های این سیستم عامل نیز تغییراتی اعمال شده است.

یکی از این تغییرات که توجهات زیادی را به سمت خود جلب می نماید، بازگشت دکمه استارت به ویندوز است. البته زیاد خوشحال نباشید چرا که این دکمه، منو استارت را نشان نمی دهد بلکه این دکمه فقط برای رفتن به صفحه Start (صفحه اصلی)  استفاده خواهد شد.

اما در بخش Start screen شاهد تغییرات بسیار زیادی خواهید بود. در ابتدا دو سایز کاشی در اختیار کاربر قرار دارد. همچنین کاربر می تواند گروهی از کاشی ها را همزمان مدیریت نماید، مثلا تغییر اندازه، تنظیم مجدد و حتی حذف آنها.

صفحه استارت همچنین به کاربر اجازه می دهد تا از یک تصویر بعنوان wallpaper استفاده کند، حتی از تصاویر انیمیشن. Lockscreen می تواند اسلایدها را نیز به نمایش گذارد (عکس های Local یا آنهایی که برروی SkyDrive قرار دارند)، حتی کاربر می تواند یک تصویر بطور مستقیم از lockscreen و از طریق دوربین دستگاه ثبت نماید.

کاربر می تواند بطور مستقیم وارد دسکتاپ شود، اگر در صفحه Start screen کاری ندارد که این موضوع میز می تواند تغییری مثبت قلمداد شود. اما یکی دیگر از ویژگی های ویندوز ۸.۱ اضافه شدن امکان اجرای سه اپلیکشن برروی یک مانیتور در حالت مترو است. کاربر می تواند میزان اشغال فضا توسط هر پنجره را نیز تنظیم کند.

بخش جستجوی ویندوز ۸.۱ نیز تغییراتی داشته است. در همکاری با Bing، نتایج جستجوی وب در کنار جستجوهای محلی نمایش داده می شود. عملکرد مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۱ نیز بهبود یافته است، ادغام بهتر با سرویس کلود و گزینه های بیشتر در منوی PC Settings از جمله این تغییرات است.

technobuffalo

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.