۱ + ۹ ایده برای دکوراسیون راهروی ورودی

راهروها بیشتر اوقات نادیده گرفته می شوند. معمولا آنها فضاهایی طولانی، باریک، تاریک، بدون سیما و خسته کننده هستند. اگرچه راهروهای ورودی درصد کمی از فضای خانه را اشغال می کند با این حال فضایی است که در بدو ورود افراد دیده می شود و دکوراسیون آن حائز اهمیت است.

در این مطلب ۱۰ ایده برای دکوراسیون این فضا در خانه مطرح می کنیم.

۱- به راهروهای داخلی خانه خود، جذابیت معماری بیفزایید. برای این کار کافیست که تخته های چوبی عمودی را روی دیوار نصب کنید. ارتفاع استاندارد برای نصب این پانل های دیواری به اندازه یک صندلی است. همچنین می توانید تنها یک نوار گچبری به ارتفاع یک صندلی روی دیوار ایجاد کنید.

۲- برای تمام درهایی که در راهرو قرار دارند و قابی زیبا ندارند، چارچوبی زیبا درنظر بگیرید تا جلوه ای زیبا به خود بگیرد و جلوه دکوراسیون راهرو را نیز زیباتر کند.

۳- علاوه بر چراغی که در سقف فضای راهرو وجود دارد، جفتی دیوارکوب را نیز به نورپردازی راه ها بیفزایید و آنها را به دیوار راهرو نصب کنید.

۴- در دکوراسیون راهرو، حتما از قالیچه استفاده کنید. قالیچه ای انتخاب کنید که به اندازه کافی بلند باشد و تمام طول راهرو را بپوشاند ( اگر راهروی خانه شما خیلی بلند است از دو قالیچه استفاده کنید ).

اگر کفپوش اصلی راهرو، چوب طبیعی، کاشی یا هر کفپوش مرغوب و زیباست، از قالیچه ای باریک تر از عرض راهرو (رانر) استفاده کنید تا کف فضا از دو طرف، چند سانتی متر بیرون باشد.

۵- دیوارهای راهروی خانه را متفاوت رنگ آمیزی کنید. برای مثال دیوار را می توانید به دو قسمت تقسیم کنید. حاشیه ای ۸ سانتی متری درنظر بگیرید و قسمت بالای نوار حاشیه را با رنگی روشن و قسمت پایین این نوار را با رنگی تیره تر رنگ آمیزی کنید. چارچوب درها و گچبری های تزئینی (ابزارها) را نیز با رنگی متضاد رنگ آمیزی کنید.

۶- از کاغذ دیواری با طرحی جسورانه استفاده کنید.

۷- اگر هیچ دری بر دیوار انتهای راهرو وجود ندارد و دیواری ساده پیش روی شما قرار دارد، آن دیوار را به جلوه ای جذاب تبدیل کنید. دوست دارید به سمت چه منظره ای پیش بروید؟ یک منظره طبیعی زیبا و سرسبز؟ یا دشتی خزان زده و رمانتیک؟ با نصب تابلویی هنری زیبا و بزرگ یا نصب آینه ای قدی و بزرگ روی دیوار انتهای راهروی هال، دکوراسیون این فضا را دگرگون کنید.

۸- راهروی خانه خود را به گالری قاب عکس های خانوادگی و خاطره انگیز تبدیل کنید. از آنجا که باید تا حد امکان از عکس های خانوادگی در دکوراسیون یکی از فضاهای عمومی خانه استفاده کرد، راهروها یکی از بهترین فضاها برای این کار است و می تواند احساسی خاطره انگیز، گرم و خوشایند را در فضا ایجاد کند که این احساس خوب در فضاهای دیگر خانه نیز با فردی که از آن راهرو عبور کرده است، همراه خواهد ماند.

تنها توصیه جدی ما به شما این است که هرگز این کار را با قاب های متفاوت انجام ندهید و برای این کار از قبل برنامه ریزی کنید. برای مثال از عکس های سیاه و سفید یا برای تمام عکس ها از قاب های مشابه استفاده کنید تا جلوه ای منسجم و هماهنگ داشته باشد و این فضای کوچک را به هم ریخته و شلوغ جلوه ندهد.

۹- آیا کنجی در راهروی خانه شما وجود دارد که بتوان صندلی کوچک، میزی ظریف و چند طبقه دیواری به عنوان کتابخانه قرار داد؟ اگر این طور است، فرصت خلق کنجی دنج و خصوصی را برای خود از دست ندهید.

۱۰- اگر عرض راهروی خانه ی شما کمی بیشتر است توصیه می کنیم که از میز کنسولی باریک و کم عمق در آن استفاده کنید و روی آن، آینه و شمعدانی زیبا قرار دهید.

منبع: مجله منزل

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.