۲۰ تن از استادان فلسفه و دین در نشست علمی گفتمان تمدن سازی امام علی(ع)

۲۶فروردین۱۳،

 به گزارش خبرآنلاین دبیری این جلسه را استاد مصطفی دلشاد تهرانی برعهده دارد.
همچنین دکتر محمدعلی ایازی،دکتر مجید معارف،دکتر فقهی راده، دکتر امین تاجی،دکتر محمد میردامادی، دکتر حاجی خانی،دکتر امیری،دکتر شادی نفیسی،دکتر علی سید علوی،دکتر گودرزی،دکتر پروین،دکتر حمید رضا آیت اللهی،دکتر محمدعلی لسانی،دکتر محمدعلی فتح اللهی،دکتر علیرضا میرزا محمد،دکتر مریم قبادی،دکتر شهرام یوسفی فر و دکتر علاء الدین شاهرخی دیگر اساتید و کارشناسان حاضر در این نشست می باشند که پس از سخنرانی دکتر محمدعلی آذرشب به بحث و تبادل نظر دربارهٔ مباحث مطرح شده خواهند پرداخت.


آشنایی با دکتر محمدعلی آذرشب
دکتر محمدعلی آذرشب متولد سال ۱۳۲۶در کربلای معلی است. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در کربلا به پایان برد و بعد از آن در دانشکده فنی بغداد، در رشتۀ راه و ساختمان پذیرفته شد. در سال دوم تحصیل، به علّت اوضاع سیاسی و ورودش به عرصه فعالیت های اجتماعی و دینی، از ادامه تحصیل محروم شد و به تقاضای علامه عسگری(ره) به تدریس فیزیک و شیمی در دبیرستان امام جواد(ع) پرداخت و همزمان به تحصیل در دوره شبانۀ دانشکدۀ اصول دین مشغول شد. بعد از چند سال و به خاطر فشارهای مأموران امنیتی عراق به نجف اشرف مهاجرت کرد. بعد از دو سال زندگی مخفیانه در نجف و مدتی سکونت در سوریه به ایران آمد و به تدریس در مدارس تهران پرداخت.او دوره فوق لیسانس زبان و ادبیات عرب را در دانشگاه تهران گذراند و به عنوان مدرس از سال ۱۳۵۳ به دانشگاه تهران منتقل شد و ضمن تدریس، تحصیلات خود را تا مقطع دکترا در زمینه فرهنگ و علوم قرآنی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران کامل کرد و بعد از چند سال به رتبه استادی ارتقاء یافت.
معاون آموزشی دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، معاون پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارطوم، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق،معاون بین المللی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،تاسیس مرکز مطالعات فرهنگی ایران و عرب،تاسیس مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارطوم، و همچنین راه اندازی دانشکدۀ اصول دین با همکاری علامه عسگری در تهران و قم بخشی از سوابق و فعالیت های دکتر آذرشب است.
از دکتر آذرشب تاکنون بالغ بر ۵۸ کتاب و ۷۰ مقالۀ علمی ـ پژوهشی انتشار یافته. از کتاب های وی می توان به ایران تحت رایه القرآن، الاسلام یقاوم، سقوط حزب توده، تاریخ ادبیات عرب تا پایان دوره اموی، و ترجمه آثاری از فارسی به عربی بخصوص آثار امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.