۲۴ هزار سمن به بهزیستی کمک می کنند/فراکسیون معلولان مجلس هشتم، چگونه عضوگیری کرد؟

به گزارش خبرآنلاین؛ همایون هاشمی در نشست مشترک با برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان سمن های مرتبط با معلولان، اعلام کرد این سازمان آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی خدمت رسانی به معلولان را افزایش دهد.

وی در این نشست گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار سمن در این زمینه فعال هستند و ما آمادگی داریم در قالب شبکه های اجتماعی، فعالیت های خود را برون سپاری کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه در هفته دولت، ۳۵ هزار واحد خانه به اقشار تحت پوشش این سازمان اعطا می شود، تاکید کرد: “بسیاری از مشکلاتی که برای معلولان پیش می آید، اساسا ناشی از نقصان در محیط شهری است. به طور مثال ناوگان عمومی مناسب، در اختیار مردم نیست زیرا ناوگانی مناسب است که برای همه گروه های جامعه تدارک دیده شده باشد.”

وی با اشاره به قانون جامع معلولان گفت: “در موضوع بیمه کردن اقشار تحت پوشش این سازمان، به خصوص معلولان نیز نهایت آمال و آرزوی مسئولان مملکت، بیمه فراگیر با مدنیت بالا برای همگان است که در دل قانون جدید معلولان نیز دیده شده است. همچنین اشتغال، اسکان و سایر مسایل مربوط به معلولان نیز در این قانون مورد توجه قرار گرفته است.”

در این نشست فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران نیز حضور داشت. وی درباره نحوه عضوگیری فراکسیون معلولان و پیشگیری از معلولیت گفت: “در دروه های قبل، ۱۳۰ نفر از نمایندگان مجلس، “همین جوری” عضو فراکسیون شدند. این دوره قرار شد به صورت کیفی و همچنین با ذکر تخصص و تکمیل فرم، عضو شوند. برای همین اکنون ۷۰ تا ۸۰ نماینده با ذکر تخصص خود، فرم عضویت در فراکسیون را تکمیل کرده اند.

رئیس فراکسیون دفاع از حقوق معلولان و پیشگیری از معلولیت اعلام کرد: “باید تلاش کنیم اتحادیه ملی معلولان یا مجلس مشورتی معلولان تشکیل شود تا از عصاره نظرات سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه بهره ببریم. همچنین در سطح حاکمیتی نیز باید شورای عالی معلولان تشکیل شود تا زیر نظر بالاترین مقام رسمی کشور، تصمیم گیری در مورد معلولان انجام شود.”

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.