۲ طلا و دو نقره و صعود به پله یازدهم المپیک/ شیران ایران در صف ۱۲ قدرت اول دنیا

مهری رنجبر ؛ خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لندن:در دهمین شب از بازی های المپیک ، کاروان ایران رویایی ظاهر شد. همه چیز با درخشش سعید عبدولی کشتی گیر دلاور اندیمشکی آغاز شد. او که قهرمان واقعی دسته ۶۶ کیلوگرم المپیک است برای ما ایرانی ها اما ناداور بلاروس او را به ناحق بازنده کرد تا سنگینی گرفتن حق او به دوش دیگر قهرمانان مان بیفتد. قاسم رضایی ببر آمل توانست مسیری را که داوران بر عبدولی سد کرده بودند را هموار کند و با پیروزی های درخشانش برابر حریفان کوبایی و روس با اقتدار بر مدال طلای وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی دنیا بوسه بزند.
دقایقی بعد در دسته فوق سنگین وزنه برداری ، بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی در شبی که انگار تمام سالن پر بود از مردم ایران و درحالی که میلیون ها ایرانی برای شان دست به دعا بودند ، با مهار وزنه هایی سنگین ، به مدال های طلا و نقره رسیدند.
همزمان با این رقابت ، در ورزشگاه اصلی بازی ها ، احسان حدادی آماده بود تا بزرگترین شب تاریخ ورزش دوومیدانی ایران را رقم بزند. این بچه تهران ، توانست در همان پرتاب اول ۶۸ متر و ۱۹ سانتی متر را بیاندازد . این پرتاب بهترین پرتاب احسان بود که او را در پایان رقابت به مدال نقره رساند. این اولین مدال تاریخ دوومیدانی ایران در المپیک بود و کاروان ما با این ۴ مدال جهشی ۱۲ پله ای داشت و حالا ما در رتبه دوازدهم المپیک هستیم. رتبه ای که ممکن است خیلی زود تغییر کند اما تا حالا بهترین نتیجه تاریخ ورزش ماست. تا همین جا کاروان ورزش ما در لندن به بزرگترین افتخار تاریخش دست یافته ، کسب ۴ مدال طلا . قبل از این بهترین نتیجه مان ۳ مدال طلا در بازی های المپیک سیدنی بوده و این بار ما درحالی رکورد شکستیم که هنوز رشته های افتخارآفرین کشتی آزاد و تکواندوی مان از راه نرسیده اند. این موفقیتی ست که حاصل تلاش های معلمی چون بنا بوده. او که ۵۰ درصد از تیمش مدال طلای المپیک را تصاحب کرده اند.
۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.