۲ نظر متفاوت درباره استعفای نامزدهای ریاست جمهوری ۶ ماه قبل از انتخابات

بهروز نعمتی نماینده مردم اسد آباد در مجلس نهم در گفت وگو با خبرآنلاین درباره اصلاحیه ای که برخی نمایندگان به دنبال تصویب آن هستند و براساس آن نامزد های انتخابات ریاست جمهوری ۶ ماه قبل از انتخابات باید از مسئولیت خود استعفا دهند با مساعد دانستن فضای مجلس برای تصویب این طرح، گفت: فایده تصویب این طرح این است که  مسئولین در پستی های دولتی، از امکانات دولت استفاده  نکنند و شبهه ای هم در خصوص استفاده آنها از امکاناتشان پیش نیاید. در همین حال نماینده مردم مشهد می گوید: برخی از اصلاحیه های قانون انتخابات، جنبه سیاسی دارد.

سیدهاشم بنی هاشمی نماینده مشهد در مجلس نهم در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص طرح دو فوریتی اصلاح بند ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری که نامزد های انتخابات ریاست جمهوری را ملزم می کند، ۶ ماه قبل از انتخابات استعفا دهند، گفت:  معمولا اصلاح قوانین برای انتخابات ریاست جمهوری همیشه در آستانه  انتخابات کلید می خورد و بخشی از آن هم سیاسی است و در فضا وضعیتی که به انتخابات فرصتی نمانده است، طرح می شود.

براساس قانون فعلی انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیازی به استعفا از مسئولیت خود برای ثبت نام در انتخابات ندارند.

بنی هاشمی معتقد است: این رویکرد برای اصلاح قانون در آستانه انتخابات بیشتر ابعاد سیاسی دارد و با رویکرد سیاسی است.

نماینده مشهد با بیان اینکه نمی توان گفت مجلس یک مجموعه قانون گذاری و نظارتی صرف است و به مسائل سیاسی توجه ندارد، ادامه داد: بالاخره مجموعه مجلس یک مجموعه سیاسی است و رویکرد سیاسی هم دارد اما می شد این تصمیم ها را قبل از انتخابات انجام داد.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.