۳۰۰ سال زندان برای معاون فراری

محاکمه غیابی طارق الهاشمی معاون سابق رئیس جمهوری عراق و برخی از محافظان وی به اتهام فعالیت های تروریستی ، در شرایطی آغاز می شود که کارشناسان قضایی برای وی ۳۰۰ سال زندان پیش بینی می کنند.

دستگاه قضایی عراق حدود ۳۰۰ اتهام به الهاشمی و محافظان وی وارد کرده ، که از مهم ترین آنان ترور ۶ قاضی ، یک وکیل زن عراقی و مدیر کل وزارت اطلاعات و یک افسر وزارت کشور عراق است.

” عبد الستار البیرقدار” سخنگوی رسمی شورای عالی قضایی عراق گفت : قرار است  در دادگاه محاکمه الهاشمی که تحت تعقیب است و درترکیه حضور دارد ، به تمامی اتهامات  ا زجمله ترورها رسیدگی شود.

” وائل عبد اللطیف ” قاضی و نماینده سابق مجلس عراق پیش بینی کرد که دادگاه ، طارق الهاشمی را در ارتباط با اتهامات وارده ، دست کم به ۳۰۰ سال حبس محکوم کند.

این قاضی عراقی امروز به خبرگزاری ” الفرات نیوز” گفت : الهاشمی متهم به دست داشتن در بیش از ۳۰۰ قضیه تروریستی از جمله انفجار خودروهای بمب گذاری شده و ترور و موشک باران برخی مناطق است.

دراین حال ، “احسان العوادی ” نماینده ائتلاف دولت قانون عراق گفت پیش بینی محکوم شدن طارق الهاشمی به اعدام این است که وی به طور صریح به دست داشتن درجنایت های تروریستی اقرار کرده است.

العوادی با بیان اینکه اقرار الهاشمی به دست داشتن درجنایت ها اعم از ترور و بمب گذاری و حملات علیه مردم عراق ، مساله ای امیدوار کننده است ، ابراز امیداری کرد که الهاشمی شجاعت به خرج دهد و درجریان محاکمه در دادگاه به جنایت هایش اقرار کند و ادله و شواهد اثبات کننده دست داشتن وی در جنایت هایش را ارائه دهند نه اینکه مقابل رسانه ها به جنایت های خود اعتراف کند.

محاکمه الهاشمی اولین محاکمه یک مسئول ارشد عراقی در خصوص قضایای تروریستی از سال ۲۰۰۳ است که پس از اعترافات محافظانش مبنی بر دست داشتن وی در اقدامات تروریستی ، به ارتکاب این جنایات متهم شد.
۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.