۳۶۵ گام بلند موفقیت | ۱۷۷ – ۱۷۸

مهر ۷,

۱۷۷موفقیت:

برای یادآور شدن نیروی پشتکار به خود، استعاره ی رد سنگ شکن را در نظر بگیرید. او چگونه تخته سنگ بزرگ را از هم می شکافد؟ او با تمام قدرتی که دارد بر آن می کوید. اولین ضربه حتی یک خراش هم بر جای نمی گذارد، اما او دوباره ضربه می زند – صدها و شاید هزاران بار.

او حتی زمانی که عملش بی حاصل به نظر می رسد باز سماجت و پشتکار به خرج می دهد و این مطلب را هم می داند که ندیدن بلافاصله ی نتیجه به آن معنا نیست که پیشرفتی حاصل نشده است. پس او به ضربه زدن به تخته سنگ ادامه می دهد. در برخی مواقع سنگ تکه تکه نمی شود، بلکه دونیم می شود. اما آیا ضربه ی آخر تخته سنگ را در هم شکست؟ مسلما خیر، بلکه این فشار دائم بر سنگ بود که نتیجه داد.

شما چطور می توانید از این استعاره در زندگی تان استفاده کنید تا با شور و عشق، تلاش و پشتکار داشته باشید؟

۱۷۸:

تغییر یک استعاره ی کلی می تواند بی درنگ دید شما را نسبت به تمام زندگی تغییر دهد. در یکی از سمینارهایم، زنی را دیدم که با همه چیز مشکل داشت – مثلا اگر هوای اتاق خیلی گرم، یا خیلی سرد بود یا کسی که جلویش نشسته بود، قد بلند بود. خیلی از افراد، او را مایه ی رنج می دانستند، اما من با در نظر گرفتن این نکته که همه ی رفتارها تحت هدایت باورها هستند، دنبال باور یا استعاره ای در او گشتم که همه را دیوانه کرده بود. سرانجام، آن استعاره را پیدا کردم؛ سوارخ های کوچک، کشتی را غرق می کنند. اگر شما نیز بر این باور بودید که هر مشکل کوچکی کشتی تان را غرق می کند، آیا اندکی افراطی عمل نمی کردید؟

و این زن توانست با استعاره ای کلی و تازه، تغییری اساسی در خودش ایجاد کند و کلاس آرامش خود را بازیافت.

کدامیک از استعاره های کلی شما می تواند موجب غرق کشتی تان شود؟

برگرفته از: کتاب ۳۶۵ گام بلند موفقیت – آنتونی رابینز – انتشارات دویار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.