۳ دلیل عمده دانشجویان برای رفتن به مراکز مشاوره

سرپرست دفاتر مشاوره وزارت علوم گفت: مشاوره تحصیلی، مشکلات فردی و مشکلات تعاملی به ترتیب بیشترین آمار مراجعه دانشجویان به دفاتر مشاوره دانشگاهی طی سال گذشته را به خود اختصاص دادند.

دکترحمید یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص اینکه در سال تحصیلی گذشته بیشترین مراجعات دانشجویان به دفاتر مشاوره دانشگاهی در چه زمینه ای بود، گفت: با توجه به این مساله که وجه ممیزه مراکز مشاوره دانشگاهی مشاوره تحصیلی است بیشترین مراجعه‌ها به دفاتر مشاوره در خصوص مشاوره تحصیلی، برنامه ریزی تحصیلی و موارد مرتبط با تحصیل بوده است.

وی ادامه داد: بعد از مشاوره تحصیلی به ترتیب مشکلات فردی مانند اضطراب و افسردگی و مشکلات تعاملی مانند ارتباط  و سازگاری با محیط های جدید بیشترین آمار مراجعه به دفاتر مشاوره را داشتند.

سرپرست دفاتر مشاوره وزارت علوم افزود: دفتر مشاوره سلامت سازمان، براساس اطلاعاتی که از گزارش عملکرد دانشگاه‌ها دریافت می کند، به دانشگاه ها توصیه لازم را ارایه می دهد که بیشتر سیاست‌های خود را در کدام جهت قرار دهند.

وی افزود:  به عنوان مثال طی یکی دو سال اخیر براساس بررسی گزارش ها مشخص شد که آمار مراجعان برای مشاوره تحصیلی بیشتر از موارد دیگر است برهمین اساس طرح “انطباق پذیری مسیرشغلی” و به عبارتی “مشاوره تحصیلی شغلی” تدوین شد که براساس این طرح باید به دانشجویان مشورت دهیم که کارآفرین تربیت شوند.

یعقوبی افزود: چون بسیار‌ی از مسایل مانند بی‌انگیزگی و افت تحصیلی دانشجو به ویژه در سال آخر به علت نگرانی درباره بازار کار است، اگر بتوانیم جهت گیری ذهنی آنها را تغییر دهیم می توانیم به آنها کمک کنیم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.