۴۰ میلیون تومان وام مسکن خبرنگاران مورد تصویب دوباره شورای عالی مسکن قرار گرفت

مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای ساخت و ۳۵ میلیون تومان نیز برای خرید مسکن خبرنگاران با معرفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوطه با سود ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰ میلیون تومان وام مسکن خبرنگاران برای ساخت و ۳۵ میلیون تومان برای خرید مسکن با سود ۱۲ درصد مورد تصویب دوباره شورای عالی مسکن قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا علی نیکزاد ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه ۹۰۰ واحدی مسکن مهر این شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اقدام‌های بسیار خوبی در راستای بهره‌مندی اقشار متوسط و پایین جامعه برای خانه‌دار شدن این قشر انجام شده است و امیدواریم تا پایان دولت دهم تمام این اقشار صاحب خانه شوند.

وی، با بیان اینکه ساخت مسکن مهر در سطح استان گیلان از روند صعودی و مطلوبی برخوردار است، افزود: در سطح گیلان ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در دولت نهم و دهم آغاز شده که امیدواریم تمام این واحدها تا پایان دولت به متقاضیان تحویل داده شود.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تعداد واحدهای مسکن مهر در گیلان را بالغ بر ۵۴ هزار واحد عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد، ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد آن را شهری تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تمام واحدهای ساخته شده قبل از دولت نهم در گیلان ۷۰۰ هزار واحد بود، خاطرنشان کرد: دولت در راستای خدمت رسانی به مردم با یک تلاش خوب توانسته است ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر را در برنامه کاری خود قرار دهد که پیشرفت‌های خوبی در این راستا انجام شده و تمام این واحدها در حال ساخت است.

نیکزاد تلاش مسئولان استانی و شهرستانی برای ساخت پروژه مسکن ۹۰۰ واحدی مهر در آستارا را مطلوب دانست و یادآور شد: در بازدیدی که اوایل دولت دهم از مسکن مهر این شهرستان انجام دادیم تاکنون از پیشرفت خوبی برخوردار بوده که امیدواریم این پروژه تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

وی درباره پروژه ۱۹۲ واحدی مسکن مهر معلولان آستارا، گفت: این پروژه نیز با تلاش‌های خوب مجموعه موسسه خیریه معلولان و مسئولان پیشرفت‌های خوبی داشته که با بهره‌برداری از این مجموعه مشکلات خانه‌دار شدن این شهرستان نیز تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

وزیر راه و شهر سازی از افتتاح ۵۴ هزار واحد مسکونی مهر در سطح استان گیلان خبر داد و افزود: با افتتاح این واحدها و واگذاری آن برای افرادی که در اولویت هستند در بحث عرضه و تقاضا تاثیر زیادی در حوزه مسکن شاهد خواهیم بود.

وی، سهم آورده متقاضی مسکن مهر برای واحدهای بزرگ را ۱۵ میلیون و واحدهای کوچک نیز حداکثر ۵ میلیون تومان عنوان کرد و متذکر شد: هیچ مشکلی در زمینه واگذاری واحدهای مسکن مهر به متقاضیان واجد شرایط وجود ندارد و دولت با اهدای زمین رایگان و ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه کمک بسیار خوبی را به اقشار کم درآمد جامعه دارد.

نیکزاد ادامه داد: در مجموع دولت نهم و دهم ۴ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد مسکن مهر در دست ساخت قرار دارد که تعدادی از این واحدها افتتاح شده و تعدادی نیز در حال بهره‌برداری است.

وی، از افزایش وام روستایی برای متقاضیان مسکن مهر در مناطق روستایی خبر داد و ابراز کرد: امسال با توجه ویژه دولت به حوزه روستایی، تسهیلات مسکن مهر روستایی به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

وزیر راه و شهر سازی درباره ارائه تسهیلات بانکی برای خرید و ساخت مسکن به خبرنگاران اذعان کرد: وام مسکن خبرنگاران دوباره در شورای عالی مسکن مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت که مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای ساخت و ۳۵ میلیون تومان نیز برای خرید مسکن خبرنگاران با معرفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوطه با سود ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.