۴۴ نکته و ترفند برای کاربران iOS 6، قسمت دوم

سیستم عامل iOS توسط کمپانی معروف Apple برای وسایل همراه عرضه شده و در مورد تبلت iPad، گوشی iPhone و مدیاپلیر iPod کاربرد دارد. با معرفی نسل جدید محصولات اپل، نسخه‌ی جدید این سیستم عامل هم عرضه شده و امکانات و ویژگی‌های جالبی دارد.

اگر هنوز وسیله‌ی خود را آپدیت نکرده‌اید یادآوری می‌کنیم که این سیستم عامل به صورت رایگان برای دانلود قرار داده شده و با new iPad و iPad 2، iPhone 4S، iPhone 4 و iPhone 3GS و در نهایت نسل چهارم iPod Touch سازگار است. البته iPhone 5 و نسل پنجم iPod پیشاپیش با این سیستم عامل عرضه شده‌اند.

حال به بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های این سیستم عامل می‌پردازیم. ۴۴ نکته‌ی مفید و کاربردی برای کاربران این سیستم عامل.

یکپارچگی Facebook با فروشگاه

وقتی در فروشگاه اینترنتی iTunes، iBookstore یا App store مشغول گشت‌وگذار هستید، با لمس کردن دکمه‌ی Like در تب Review می‌توانید علاقه‌مندی‌های خود را سریعاً با دوستان فیس‌بوکی خود به اشتراک بگذارید. اگر دکمه‌ی Share در سمت راست و بالای صفحه را فشار دهید نیز می‌توانید لینکی به موضوع موردنظر را در Twitter یا Facebook پست نمائید.

تنها کافی است لینک را کپی کنید و از طریق پیامک یا ایمیل آن را ارسال نمائید.

در فروشگاه بدون وارد کردن پسورد آپدیت کنید

در سیستم عامل iOS 6 برای آپدیت کردن نرم‌افزارها در فروشگاه اپل، نیازی به وارد کردن Apple ID (یا شناسه ی اپلی) خود ندارید. فقط دکمه‌ی آپدیت را فشار دهید و آپدیت‌ها را دانلود و نصب نمائید. البته برای خرید و نصب نرم‌افزارهای جدید همچنان به وارد کردن پسورد نیاز است.

در فروشگاه بدون بازگشت به صفحه‌ی خانه خرید کنید

در iOS 6 وقتی آپدیت یا خرید و نصب یک نرم‌افزار به پایان می‌رسد، به صفحه‌ی خانه منتقل نمی‌شوید. اگر این موضوع شما را قبلاً ناراحت می‌کرد، خوشحال باشید چرا که حالا یک تب جدید به فروشگاه اضافه شده که خرید یا آپدیت نرم‌افزارها در آن نمایش داده می‌شود. بنابراین مراحل دانلود و نصب را در این صفحه می‌بینید، روی آیکان نرم‌افزارهای جدید نیز یک علامت New نمایش داده می‌شود.

دوربین عکاسی با قابلیت عکس‌برداری به صورت پانوراما

پیش از این برای عکاسی به صورت پانوراما (عکس‌هایی که محیط ۳۶۰ درجه‌ای اطراف را به طور کامل نمایش می‌دهند) نرم‌افزارهای جانبی نیاز می‌شد، مثلاً ۳۶۰ Panorama یکی از همین دسته اپلیکیشن‌هاست. در iOS 6 اپل به صورت پیش‌فرض چنین نرم‌افزاری را پیش‌بینی کرده است. برای استفاده از آن نرم‌افزار دوربین عکاسی (Camera app) را اجرا کنید. از مسیر Options > Panorama حالت پانوراما را انتخاب نموده و گوشی را به صورت عمودی (یا پرتره، Portrait) نگه دارید. دکمه‌ی شاتر را فشار دهید و به آرامی دوربین را به سمت راست حرکت دهید. اگر سرعت حرکت زیاد باشد هشداری نمایش داده می‌شود. برای پایان دادن به عکاسی دکمه‌ی Shutter را مجدداً لمس نمائید.

تماس‌ها را بعداً یا با پیامک پاسخ دهید

وقتی کسی تماس می‌گیرد، آیکان دوربین در صفحه‌ی قفل گوشی (یا lock screen) به شکل آیکان تلفن در می‌آید. با بردن آن به سمت بالا دو دکمه ظاهر می‌شود. Reply with Message برای ارسال یک پیامک در قالبی از پیش تعیین شده به کار می‌رود. دکمه‌ی بعدی Remind Me Later است که بعد از یک ساعت و یا بعد از تغییر موقعیت، به شما یادآوری می‌کند که با شخص موردنظر تماس حاصل کنید.

شماره گیری راحت‌تر

Dial Assist یا کمک در شماره‌گیری، کارش این است که وقتی یک شماره‌ی ناحیه‌ای یا بین‌المللی را می‌گیرد، به صورت خودکار پیش‌شماره‌ی مورد نیاز را به آن اضافه می‌کند.

تنظیمات تلفن و ویرایش پیامک‌های آماده

اگر حالات پیش‌فرض برای پاسخ دادن با ارسال پیامک را دوست ندارید می‌توانید متن هر کدام را که بخواهید تغییر دهید. برای این کار به مسیر Settings > Phone > Reply with Message مراجعه نمائید.

با مرورگر Safari اینترنت را به صورت تمام صفحه تجربه کنید

در گوشی iPhone و مدیا پلیر iPod Touch از نسخه‌ی خاصی از Safari استفاده شده که به کمک آن می‌توانید اینترنت را به صورت تمام صفحه تجربه کنید. برای اینکه مرورگر صفحات را به صورت تمام صفحه نمایش دهد، می‌بایست گوشی یا مدیاپلیر خود را به صورت افقی نگه دارید و سپس دکمه‌ای که دارای علامت فلش به سمت خارج صفحه و واقع در پایین صفحه است را لمس کنید. در این صورت نوار آدرس پنهان می‌شود، کلید برگشت به عقب (Back) به صورت نیمه شفاف دیده می‌شود و کلید Exit Full Screen برای خروج از حالت تمام صفحه، در گوشه‌ی پایین صفحه قرار می‌گیرد.

مرورگر Safari و تب‌های مربوط به سرویس iCloud

در iOS 6 هم درست مثل سیستم عامل Mac OS X 10.8 (یا Mountain Lion سیستم عامل اپل برای کامپیوترهاست)، مرورگر Safari تب‌هایی را که توسط همین مرورگر ولی در دیگر وسایلی اپلی خود باز کرده‌اید را نمایش می‌دهد. به این منظور کافی است Bookmarks را باز کنید و iCloud Tabs را فشار دهید. تب‌هایی که در سایر وسایل باز کرده بودید در سرویس ابری iCloud ذخیره شده است و حالا نمایش داده می‌شود.

مرورگر Safari و لیست مطالب خواندنی به صورت آفلاین

Offline Reading List یا لیست مطالب خواندنی به صورت آفلاین قابلیتی است که از Mountain Lion به iOS 6 اضافه شده است. با لمس کردن دکمه‌ی Share و اضافه کردن صفحه‌ی موردنظر به لیست خواندنی‌های شما، باعث می‌شود که صفحه‌ی وب موردنظر در وسیله‌ی شخصی شما به صورت کش شده ذخیره گردد و بعداً بدون اتصال به اینترنت هم می‌توانید آن را مطالعه کنید.

این قابلیت برای کاربران نسخه‌های Wi-Fi-Only دستگاه‌های iPad و iPod بسیار مفید است چرا که آنها فقط می‌توانند از Wi-Fi برای اتصال به اینترنت استفاده کنند و همان‌طور که می‌دانید این اتصال فقط در نزدیکی یک مودم وایرلس یا ایستگاه‌های وایرلس (Hotspot) قابل استفاده است.

منبع: maclife

ماخذ: گویا آی تی gooyait.com

مطالب مرتبط

  • ۴۴ نکته و ترفند برای کاربران iOS 6، قسمت اول
  • بررسی ۱۳ قابلیت جدید در آخرین آپدیت سیستم عامل Mac یا Mac OS X 10.8.2
  • اپلیکیشنی برای آوردن عکس های قدیمی به زمان حال! (آیفون)
  • ۸ نرم افزار اینستاگرام (نمایش و آپلود عکس) برای iPad
  • بررسی ۵ مرورگر وب دنیا؟ کدام یک برترند؟ FireFox 5.0 ،IE 9 ،Opera 11 ،Chrome 12 و Safari 5 + جایزه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.