۴۴ نکته و ترفند برای کاربران iOS 6، قسمت سوم

سیستم عامل iOS توسط کمپانی معروف Apple برای وسایل همراه عرضه شده و در مورد تبلت iPad، گوشی iPhone و مدیاپلیر iPod کاربرد دارد. با معرفی نسل جدید محصولات اپل، نسخه‌ی جدید این سیستم عامل هم عرضه شده و امکانات و ویژگی‌های جالبی دارد.

اگر هنوز وسیله‌ی خود را آپدیت نکرده‌اید یادآوری می‌کنیم که این سیستم عامل به صورت رایگان برای دانلود قرار داده شده و با new iPad و iPad 2، iPhone 4S، iPhone 4 و iPhone 3GS و در نهایت نسل چهارم iPod Touch سازگار است. البته iPhone 5 و نسل پنجم iPod پیشاپیش با این سیستم عامل عرضه شده‌اند.

حال به بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های این سیستم عامل می‌پردازیم. ۴۴ نکته‌ی مفید و کاربردی برای کاربران این سیستم عامل.

مرورگر Safari و قابلیت به اشتراک گذاری

دکمه‌ی Share را فشار دهید تا صفحه‌ی جدیدی که برای به اشتراک‌گذاری صفحات وب از طریق ایمیل، پیامک، Twitter و Facebook اضافه شده را ببینید و روش دلخواه را انتخاب نمائید.

Safari و آپلود عکس

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات Safari امکان آپلود تصاویر است در فرم‌های وب‌سایت‌ها است. با این قابلیت جدید می‌توانید از iPhone یا iPad برای گرفتن عکس خود استفاده کرده و تصویر پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی مثل Twitter را به راحتی تغییر دهید. وقتی روی کلید آپلود در وب‌سایت‌ها کلیک می‌کنید، یک صفحه باز می‌شود که با استفاده از امکانات آن می‌توانید عکسی از آلبوم عکس‌های وسیله‌ی همراه خود را انتخاب نموده و آپلود کنید.

Safari و کنترل تاریخچه‌ی وب‌گردی شما

در مرورگر Safari برای iOS 6 دیدن تاریخچه (یا History) مرورگر ساده‌تر شده، کافی است کلید جلو یا عقب را نگه دارید و صفحات قبل و بعد را ببینید. در صفحه‌ی اول آخرین بازدیدهای شما نشان داده می‌شود و اگر یکی از موارد را انتخاب کنید، آن صفحه سریعاً باز می‌شود.

Safari و کپی کردن لینک صفحات وب

در Safari کپی کردن لینک صفحات ساده‌تر شده است. قبل از سیستم عامل iOS 6 باید لینک صفحه در نوار آدرس را لمس کرده و کمی مکث می‌کردید تا گزینه‌ی Select All نمایش داده شود. بعد از انتخاب این گزینه (و انتخاب شدن آدرس کامل) مجدداً روی Copy کلیک می‌کردید تا آدرس کپی شود. حالا در صفحه‌ی اشتراک گذاری یک دکمه‌ی Copy هم دیده می‌شود که مراحل مذکور را خلاصه می‌کند. بنابراین ابتدا روی دکمه‌ی Share و سپس روی Copy کلید کنید تا لینک صفحه در کلیپ‌بورد قرار بگیرد.

Safari و آیکان نرم‌افزارها

اپل در سیستم عامل iOS 6 یک ویژگی به نام Smart Banner را به مرورگر خود اضافه کرده که به سازندگان نرم‌افزار اجازه می‌دهد که نرم‌افزارهای خود را به شکل بهتر و موثرتری مشخص کنند. بنرهای هوشمند یا Smart Bannerها در بالای صفحات وب نمایش داده می‌شود، البته در بالای صفحاتی که نسخه‌ی مخصوص یک نرم‌افزار هم دارند. لمس کردن دکمه‌ی Open منجر به باز شدن نرم‌افزار مورد نظر می‌شود (البته اگر قبلاً آن را نصب کرده باشید)، اگر نصب نشده باشد هم صفحه‌ی نرم‌افزار در فروشگاه نرم‌افزار App Store باز می‌شود تا آن را دانلود و نصب نمائید.

Web Inspector در Safari برای وب نویسان

قابلیت جدید Safari برای برنامه نویسان وب Web Inspector نام دارد. در گذشته Debug Console بود که به کمک وب نویسان می‌آمد اما حالا می‌توان با استفاده از مرورگر Safari در کامپیوتر اپلی (Mac)، به دیباگ کردن صفحات پرداخت.

روش کار بدین صورت است:

ابتدا دستگاه خود را با کابل مربوطه به کامپیوتر اپلی خود متصل کنید. Web Inspector را از مسیر Settings > Safari > Advanced فعال نمائید. برای استفاده از آن می‌توانید در مرورگر Safari کامپیوتر خود منوی Develop را ببینید.

اشتراک ساده‌ی عکس‌ها با Photo Stream

به اشتراک گذاشتن تصاویر با خانواده و دوستان با استفاده از Shared Photo Streams در نرم‌افزار Photos یا عکس‌ها، بسیار ساده شده است. کافی است دکمه‌ی Edit را فشار داده و عکسی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب نمائید، سپس روی Share کلیک کرده و گزینه‌ی Photo Stream (جریان تصاویر) را انتخاب کنید. آدرس ایمیل دوستان خود را وارد کنید، نامی برای Photo Stream جدید انتخاب نمائید و در نهایت مشخص کنید که آیا امکان مشاهده‌ی مستقیم عکس‌ها در iCloud.com وجود داشته باشد یا نه و به این ترتیب عکس‌ها به سادگی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

یادآوری‌ها و نظرات مربوط به Photo Stream

وقتی عکس‌های جدیدی به یک Photo Stream اضافه شود، کاربرانی که عضو آن هستند به صورت خودکار یک یادآوری دریافت می‌کنند. افرادی که عکس‌های به اشتراک گذاشته شده‌ی شما را مشاهده می‌کنند، می‌توانند در مورد آن نظر بدهند و یا آن را Like (مورد علاقه) کنند.

محدودیت در تعداد عکس‌های به اشتراک گذاشته شده، پرینت و یا کپی شده وجود ندارد

در نسخه‌ی قبلی سیستم عامل iOS ، اپل تعداد عکس‌هایی را که میشد به اشتراک گذاشت، پرینت کرد و یا روی pasteboard کپی کرد را محدود کرده بود. در iOS 6 تعداد عکس‌هایی که می‌توان در Facebook به اشتراک گذاشت، پرینت کرد و یا کپی کرد تقریباً نهایتی ندارد.

ایمیل و اعضای VIP (ویژه)

در نرم‌افزار ایمیل‌ها (Mail App) سیستم عامل iOS 6 هم مثل نرم‌افزار مربوطه در سیستم عامل Mountain Lion، لیست افراد ویژه VIP (یا Very Important Person به معنی شخص خیلی مهم است) اضافه شده است. برای اینکه یک فرستنده را در این لیست قرار دهید، روی نام او در ایمیل ارسالی‌اش کلیک کنید و دکمه‌ی Add to VIP را انتخاب نمائید. یادآوری‌های مربوط به VIP را از مسیر Settings > Notifications > Mail > VIP می‌توان تنظیم کرد.

منبع: maclife

مطالب مرتبط

  • ۴۴ نکته و ترفند برای کاربران iOS 6، قسمت دوم
  • بررسی ۱۳ قابلیت جدید در آخرین آپدیت سیستم عامل Mac یا Mac OS X 10.8.2
  • ۳ سرویس آپلود و به اشتراک گذاری فایل با امکاناتی جالب
  • ۴۴ نکته و ترفند برای کاربران iOS 6، قسمت اول
  • ۱۰ ترفند در شیر کوهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.