۴۵ روز گذشت؛ فقط ۲۵۰ خانه در مناطق زلزله زده آذربایجان ساخته شد – اخبار اجتماعی

به گزارش خبرآنلاین؛ این خبر را استاندار  آذربایجان شرقی داده است.

پیش از این وزیر راه و شهرسازی وعده داده بود ۴۵ روزه خانه های تخریب شده بازسازی می شود. (اینجا را بخوانید) هرچند وعده بعدی هم برای نیمه آبان بود. (اینجا) اما در آماری که استاندار آذربایجان شرقی و رییس بنیاد مسکن می دهند، به نظر نمی رسد تا آن موقع هم اتفاق خاصی بیفتد.

احمد علیرضابیگی در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان هریس آمار و مراحل بازسازی واحدهای مسکونی را چنین بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار واحد پی کنی شده و پنج هزار و ۵۰۰ واحد نیز به مرحله فونداسیون رسیده است.

به گفته او ۹۵ درصد آوار برداری ها به اتمام رسیده است: نباید سرعت باعث کم شدن کیفیت در بازسازی ها شود.

استاندار آذربایجان شرقی درباره کاربری کانکس هایی که در روستاها نصب شده است، گفت: کانکس هایی که در روستاها نصب می شوند برای نگهداری علوفه و انباری هستند، اما طوری طراحی شده اند که در صورت بارش برف و باران می توان از آنها برای اسکان موقت استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا تابش، رییس بنیاد مسکن کشور هم در این بازدید از رشد ۱۱ درصدی آواربرداری نسبت به هفته قبل خبر داد: آمار آواربرداری ما در منطقه به ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد رسیده است. ۹ هزار و ۷۷۱ واحد پی کنی انجام شده که نسبت به روز قبل ۵۰۰ واحد اضافه شده است. پنج هزار و ۵۷۸ واحد آرماتوربندی شده که روزانه ۵۰۰ واحد افزایش می یابد و همچنین دو هزار و ۷۷۶ واحد بتن ریزی فونداسیون و ۸۵۹ واحد اسکلت بندی در این مناطق انجام شده است.

تابش همچنین از نصب هزار و ۲۰۰ واحد کانکس خبر داد و گفت: تا آخر هفته این رقم به بالای دو هزار واحد می رسد.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.