۴۷ میلیون آمریکایی زیر خط فقر/ دستمزدها در دولت اوباما ۲۰ درصد پایین‌تر از دوره ریگان

باراک اوباما در سخنرانی اخیر خود در کنگره با اشاره به نیاز این کشور به افزایش حداقل دستمزدها برای کارگران، بر لزوم جلوگیری از گسترش فقر در میان میلیون‌ها خانوار آمریکایی تأکید کرد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، اهرام نوشت: اوباما در این سخنرانی، با اشاره به پایین بودن حداقل دستمزدها در آمریکا، از اعضای کنگره خواست، تا با موافقت خود این میزان را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

در حال حاضر حداقل دستمزد در ایالات متحده به ازای هر ساعت کار کارگران معادل ۷٫۲۵ دلار است.

با محاسبه‌ای ساده میزان درآمد فردی با شغلی تمام وقت در سال با دریافت حداقل دستمزد معادل ۲۸ هزار دلار است که با در نظر گرفتن خط فقر در این کشور که معادل ۲۷ هزار و ۱۰۰ دلار در سال اعلام شده است، به این نتیجه می رسیم که کارگران با این میزان دریافتی در مرز فقر زندگی می‌کنند.

اوباما در این سخنرانی با اشاره به اینکه افزایش حداقل دستمزد میلیون‌ها کارگر در این کشور باعث کمک به این افراد برای خروج از فقرمی شود، از کنگره درخواست کرد تا با افزایش ۴۰ درصدی حداقل دستمزد موافقت کند.

وی در این سخنرانی ضمن تأکید بر اینکه این افزایش حداقل دستمزدها می‌تواند سطح زندگی میلیون ها خانواده آمریکایی را بهبود ببخشد گفت: «نظر مثبت خود را بگویید، آمریکا را بهبود ببخشید، آنها (میلیون ها خانواده آمریکایی) را بالا بکشید».

اوباما در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نزخ بسیار پایین حداقل دستمزد کارگران در این کشور گفت: این میزان حداقل دستمزدها به ازای هر ساعت کار ۲۰ درصد از حداقل دستمزدها در ۲۵ سال پیش و در زمان دولت رونالد ریگان پایین‌تر است.

در حال حاضر درآمد بین ۷٫۲۵ دلار تا ۱۲٫۵ دلار در ایالات متحده درآمد با سطح پایین محسوب می‌شود و بیش از ۵۶ درصد مشاغل ایجاد شده طی سال گذشته و پس از بحران اقصادی سال ۲۰۰۹ این کشور نیز مشاغل با سطح درآمد پایین هستند.

بالغ بر ۴۷ میلیون نفر از مردم ایالات متحده زیر خط فقر زندگی می‌کنند و بسیاری از خانواده های سطح متوسط در این کشور نیز با معضل کاهش تدریجی سطح زندگی و نزدیک‌تر شدن روزانه به فقر روبرو هستند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.