۴ تا ۵ درصد بار بیماری‌ها در کشور ناشی از “فشار خون” بالا است

فروردین ۱۴۰۳

شواهد موجود نشان می‌دهند که حدود ۴تا۵ درصد بار بیماری‌ها در کشور، ناشی از فشار خون بالا است و شیوع این نارسائی در سالهای اخیر در جامعه افزایش چشمگیری یافته است.

سیامک رستگاری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: براساس بررسی های انجام شده در سال های اخیر،بیماری‌ها و نارسائی‌های قلبی و عروقی، حوادث و سوانح غیرعمدی و تصادفات، سرطان‌ها، بیماری‌های حول تولد و بیماری‌های دستگاه گوارشی و تنفسی به عنوان مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در کشور شناخته می‌شوند. 

وی افزود: عوامل و بیماری‌های فوق به همراه چند بیماری زمینه‌ای دیگر، قسمت عمده‌ای از بار بیماری‌ها را در کشور به خود اختصاص داده‌اند که کمی تأمل در آمارهای مربوطه به آن‌ها ضروری است. 

رستگاری با اشاره به اینکه فشار خون بالا از مهم‌ترین نارسائی‌هایی است که به طور مستقیم و غیرمستقیم سبب ابتلا و مرگ و میر تعداد بسیاری از اشخاص جامعه می‌شود، تأکید کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که حدود ۴تا۵ درصد بار بیماری‌ها در کشور، ناشی از فشار خون بالا است و شیوع این نارسائی در سال‌های اخیر در جامعه افزایش چشمگیری داشته است. 

وی یادآور شد: بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه سکته قلبی، تصادفات، سکته مغزی، مشکلات روانی، دیابت، سرطان و کهولت سن از مهم‌ترین موارد دیگری است که قسمت عمده‌ای از بار بیماری‌ها مربوط به آن‌ها است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.