۵سال زندان برای تغییر شماره سریال گوشی تلفن همراه در آمریکا!

۰۸خردادماه،

یکی از سیاستمداران آمریکایی در تلاش است قانونی را به تصویب برساند که بر اساس آن اصلاح شماره سریال تلفن‌همراه امری غیرقانونی محسوب می‌شود.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،اگر چه هم‌اکنون قانون مسدود شدن تلفن‌همراه سرقت شده بر اساس شماره سریال آن در شبکه‌های مخابراتی آمریکا اجرا می‌شود، اما هنوز هیچ قانونی برای جلوگیری از جرایمی نظیر تغییر شماره سریال گوشی و استفاده مجدد از آن با هویت تازه وجود ندارد.
 
"چارلز ای. شومر"(Charles E. Schumer) یکی از سناتورهای ارشد آمریکا طرحی را به صورت مجدد مطرح کرده است بر مبنای آن جریمه‌ای معادل ۵ سال زندان برای تغییر شماره IMEI در نظر گرفته می‌شود.
 
شومر در این خصوص گفت: «سرقت گوشی‌های تلفن‌همراه با سرعت بالا در حال افزایش است و ما باید در این زمینه شفاف‌سازی کنیم که اگر شما شماره سریال گوشی سرقت شده را تغییر دهید، با عواقب شدیدی مواجه خواهید شد. این قانون به مثابه یک جرم فدرالی محسوب می‌شود که در آن سعی شده است پلیس گمراه شود. ما جلوی وقوع چنین جرمی را می‌گیریم».
 
این قانون به صورت کامل از جانب مراکز مخابراتی اصلی آمریکا از جمله CTIA، انجمن Wireless Association پشتیبانی می‌شود تا از این طریق میزان سرقت تلفن‌همراه در آمریکا اهش یابد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.