۵۰۰ کارخانه لبنی قیمت محصولات خود را کاهش ندادند/آخرین نرخ لبنیات

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های سراسری لبنی ایران با بیان اینکه این اتحادیه به هیچ وجه تفاهم نامه انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت را قبول ندارد، در عین حال گفت: این اتحادیه تفاهم نامه ای را اجرا خواهد کرد که ضمانت اجرایی داشته باشد.

محمدرضا اسماعیلی  درخصوص عرضه ۵۰ درصد محصولات لبنی کم چرب با نرخ مصوب، اظهارداشت: این اتحادیه به هیچ وجه تفاهم نامه انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت را برای عرضه ۵۰ درصد محصولات لبنی کم چرب خود با نرخ مصوب را قبول ندارد و به آن عمل نمی کند!

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ کارخانه تولید فرآورده های لبنی تحت پوشش این اتحادیه هستند درحالی که فقط در حدود ۴۰ کارخانه تولید فرآورده های لبنی تحت پوشش انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی هستند، گفت: درحدود ۸۰ درصد محصولات کارخانه های تحت پوشش اتحادیه تعاونی های سراسری لبنی ایران را ۴ کالای مذکور در تفاهم نامه انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل می شود.

این فعال بخش صنایع لبنی کشورتصریح کرد: براین اساسT هیچ یک از کارخانجات ما حاضر نشدند این تفاهم نامه را امضا کنند، چون معتقد بودند که با اجرای این تفاهم نامه متحمل ضرر وزیان هنگفتی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر کمبود شیرخام موجب شده است تا قیمت آن در نقاط مختلف کشور ثابت نباشد، گفت: با توجه به اینکه قیمت شیرخام در ۸۰ درصد قیمت تمام شده یک محصول لبنی نقش دارد، لذا هم اکنون کارخانجات تحت پوشش اتحادیه که این تفاهم نامه را اجرا نمی کنند، درحال زیان‌دهی هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: این اتحادیه، طرح یا تفاهم نامه ای را اجرا خواهد کرد که ضمانت اجرایی داشته باشد به طوریکه دولت با تامین به موقع و ارزان قیمت نهاده های دامداران آنها را قانونا موظف کند تا هرکیلوگرم شیرخام تولیدی خود را با نرخ مصوب به کارخانجات فرآورده های لبنی تحویل دهند.

وی افزود: دراین شرایط کارخانجات تولید فرآورده های لبنی می توانند قیمت تمام شده محصولات خود را براساس قیمت قطعی شیرخام در سراسر کشور تعیین کرده و به بازار عرضه کنند درحالی که هم اکنون دامداران علی رغم تعهدات خود شیرخام را با هرقیمتی که برایشان صرف داشته باشد، به این کارخانجات عرضه می کنند و اساسا هیچ تعهدی نسبت به فروش شیرخام خود با نرخ مصوب ندارند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های سراسری لبنی ایران با بیان اینکه تفاهم نامه مذکور شعاری بیش نیست، گفت: اگر شما یک قلم از این کالاها را در بازار با نرخ مصوب پیدا کردید به ما هم بدهید!

/۳۱۳۱

 براساس تفاهم نامه انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بود همه کارخانجات تولید فرآورده های لبنی در سراسر کشور ۴ قلم از محصولات خود که شامل شیر۹۰۰ گرمی نایلونی با ۱٫۵ درصد چربی را با قیمت ۹۰۰ تومان، ماست ۹۰۰ گرمی با داشتن ۱٫۵ درصد چربی را با قیمت ۱۳۰۰ تومان، پنیر یو.اف ۴۰۰ گرمی را با قیمت ۲۴۰۰ تومان و شیر بطری یک لیتری ۱٫۵ درصد چربی را با قیمت ۱۲۰۰ تومان به بازار عرضه کنند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.