۵۸ دانشجوی آتش‌نشان برای نخستین بار فارغ‌التحصیل شدند

 به گزارش ایمنا، محسن خلیلی شامگاه دوشنبه در نخستین مراسم جشن دانش‌آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان، با اشاره به فارغ‌التحصیلی ۵۸ دانشجوی رشته آتش نشانی و ۳۰ دانشجوی رشته بازیافت، بیان داشت: این رشته‌ها برای نخستین بار در کشور و تنها در این مرکز آموزش داده می‌شوند.
وی افزود: علاوه بر این دو رشته تحصیلی، در رشته آتش‌نشانی نیز ۷۸ دانشجو در اطفای حریق،۳۳ دانشجو در گرایش ساختمان‌های بلند و ۳۵ دانشجو در گرایش پیشگیری از حوادث و حریق مشغول به تحصیل هستند.
رییس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری‌های اصفهان با بیان اینکه مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری های استان اصفهان از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: این مرکز فعالیت خود را با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در سه رشته روابط عمومی، حقوق قضایی و خدمات قضایی آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۲۰ دانشجو در این مرکز پذیرش و ۴۳۰ نفر از بین آنها فارغ التحصیل شده اند، خاطرنشان کرد: این مرکز به سمت تخصصی شدن رشته ها پیش رفته که تاسیس رشته های آتش نشانی، بازیافت و فناوری اطلاعات و ارتباطات گویای این امر است.
خلیلی تاسیس این دانشگاه را به منظور عملیاتی کردن سند توسعه استان و ظرفیت‌سازی برای آینده عنوان کرد و ادامه داد: این در حالی است که با راه اندازی این مرکز آموزشی، میزان کم سوادی در میان این کارکنان کاهش یافته است.
وی با اشاره به راه‌اندازی رشته مترو در این دانشگاه، اظهار داشت: عدم استقبال از این رشته موجب عدم تشکیل این رشته شد اما در صدد پذیرش دانشجو در این رشته به صورت آزاد هستیم.
رییس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری‌های اصفهان از دیگر برنامه های مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری های استان اصفهان را ارایه دو رشته جدید دهیاری ها و امور شوراها و کاردانی عمران عنوان کرد و تصریح کرد: رشته های روابط عمومی و فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در مقطع کارشناسی ارایه خواهد شد.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.