۵ ادویه هندی که می‌توانید هر روز در آشپزی استفاده کنید

۱٫ هل: این ادویه در تمام رستورانهای هند باوجود شیوه طبخ متفاوت به عنوان ادویه‌ای خوشبو و خوشمزه در انواع غذاها، سبزیجات، چای و… استفاده می‌شود. با اضافه کردن  هل به دستور طبخ برنج یا کیک دلخواه خود، می‌توانید عطر و طعم غذای خود را تغییر دهید.

۲٫ فلفل

چیلی در انواع  غذاهای هندی برای اضافه کردن عطر و حرارت استفاده می‌شود. چیلی را با زیره سبز اضافه کرده و به غذای خود اضافه کنید.

۳٫  گشنیز

این ادویه در طبخ انواع غذا و برنج در هند مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماده‌ی افزودنی پرکاربردی است که عطر و طعم غذا را افزایش می‌دهد. این ادویه را به سس سالسا اضافه کرده و به عنوان سسی برای گوشت قرمز، مرغ و ماهی استفاده کنید.

۴٫  دارچین

دارچین معمولا در چای و دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد، این ادویه قادر است به راحتی هر غذایی را به یک وعده غذایی خوشبو و معطر تبدیل کند. شما می‌توانید این ادویه را به کیک شکلاتی خود اضافه کنید یا مقدار کمی را بصورت پراکنده بر روی بستنی شکلاتی خود بپاشید.

۵٫ گل میخک

گل میخک ادویه‌ای مناسب برای اضافه کردن به گوشت، سبزی و برنج است که می‌تواند آنها را معطر کند.

5 ادویه هندی که می‌توانید هر روز در آشپزی استفاده کنید

۶٫ برگ کاری

برگ کاری به عنوان معتدل و مطبوع کننده غذا استفاده می‌شود و تازگی غیرقابل باوری به غذا می‌دهد. شما می‌توانید برگ کاری را به سس مورد علاقه خود و یا خمیر بیسکوییت خود اضافه کنید تا وعده غذایی خود را خوشمزه تر ‌کنید.

۷٫ تمر هندی

تمر هندی در سراسر هند شناخته شده است، این افزودنی در غذاهای گوشتی و چات نی استفاده می‌شود. تمر هندی در واقع ترد کننده گوشت است پس شما می‌توانید آنرا به غذای گوشتی خود اضافه کنید تا آنرا ترد و خوشمزه کند.

۸٫ زردچوبه

زردچوبه بیشتر بخاطر خاصیت ضد التهابی که دارد شناخته شده است اما به طور گسترده در غذاهای هندی و چات نی استفاده می‌شود. مزه تند و رنگ نارنجی روشن آنرا به ادویه‌ای قدرتمند برای هر غذا تبدیل کرده است. شما می‌توانید آنرا به انواع غذاهای طبخ شده با ماکیان و سبزی اضافه کنید تا عطر و طعم خوشایندی بگیرند.

منبع : فارس پاتوق

برچسب ها:

نام نویسنده:zeynab


» آشپز و آشپزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.