۵ توصیه طلایی برای داشتن رابطه ای خوب با همسر

 

 عکس 5 توصیه طلایی برای داشتن رابطه ای خوب با همسر

آیدا بهشتی: « زندگی مان دیگر گرما و محبت اوایل را ندارد؛ خیلی وقت است که دیگر زیاد با هم صحبت نمی کنیم , حرف هایم را فراموش می کند و من هم عصبی و خسته ام »؛ این حرف ها و بسیاری حرف های مشابه آن را ممکن است…

بعضی از زن و شوهرها در شکایت از زندگی مشترکشان به اطرافیان بگویند, اما تاکنون فکر کرده اید چرا گاهی اوقات این در کنار هم بودن به جای اینکه در سربالایی موفقیت و درک بیشتر طرفین از هم قرار بگیرد, در سرازیری دوری و فاصله می افتد؟ برای مثال چرا مرد به زن لقب غرغرو بودن را می دهد و زن به مرد می گوید بی خیال و فراموش کار؟

 عکس 5 توصیه طلایی برای داشتن رابطه ای خوب با همسر

چراهای زیادی در این زمینه وجود دارند که جواب ها و راه حل های نه چندان مشکلی هم دارند:
۱-به خود به عنوان قسمتی از زندگی مشترک توجه کنید
طبیعت هر زندگی مشترک احترام و علاقه دوطرفه است, اما برای محبت و عشق به طرف مقابل شما اول باید حواستان به خود و رفتارهایتان هم باشد. به عبارت دیگر باید زمانی را به خواسته ها و نیازهای خود به عنوان بخشی از زندگی مشترک اختصاص دهید؛ البته نه نیمه برتر.
به یاد داشته باشید که زندگی زناشویی به هیچ وجه برای یک نفر تنها نیست و بین دو آدم قسمت شده است. زمانی که نتوانید عشق واقعی را که در قلب شما وجود دارد با مراقبت از ذهن, جسم, روح و قلب خود به همسرتان نشان دهید, او نیز در مقابل قادر به انجام این کار نخواهد بود. پس زمان هایی از زندگی را به مراقبت از خود اختصاص دهید و به علاقه ها و خواسته هایتان برسید تا قادر به مراقبت از همسر خود هم باشید. همسرتان کسی است که شما باید زندگی را با او سهیم باشید اما نباید تمام زندگی خود را وقف او کنید.
۲-ارتباط صریح و روشنی با همسرتان داشته باشید
اکثر ما زنان و مردان معمولا فکر می کنیم برای خواسته ها و نیازهای خود رابطه رک و پوست کنده ای با همسرانمان داریم اما گاهی اوقات باید با صدای بلندتری بعضی از خواسته هایمان را اعلام کنیم؛ البته بدون بی احترامی یا مشاجره.
زمان هایی در زندگی وجود دارد که باید طوری با همسرتان صحبت کنید که او کاملا خواسته شما را احساس کند و چیزی که در ذهنش می ماند, در آینده به یاد بیاورد و انجام دهد. با این روش خواسته های شما شفاف تر است و همسرتان عملکرد بهتری دارد.
اما به خاطر داشته باشید که باید به او زمان کافی برای عمل به خواسته هایتان بدهید و اگر لازم شد در این باره سوال بپرسید اما سوال پیچش نکنید و توقع عکس العمل سریع از همسرتان نداشته باشید. اگر او را برای واکنش سریع و عذرخواهی (در صورت انجام ندادن کار یا اشتباه کردن) تحت فشار قرار دهید, ممکن است احساس کند از جانب شما مورد حمله واقع شده و حالت دفاعی به خود بگیرد.
در این شرایط نه تنها رخ دادن اختلاف و مشاجره دور از ذهن نیست بلکه ممکن است در صورت تکرار مداوم این مشاجره ها کار به جاهای باریک تری مثل جدایی هم برسد. پس با آرامش و صمیمیت, خواسته های خود را به طور مستقیم بیان کنید و به همسرتان برای تحقق بخشیدن به آنها فرصت لازم را بدهید.
۳-احساس اوایل زندگی مشترک را برگردانید
به صورت معمول همه همسران با فکر کردن و به یاد آوردن روابط احساسی اوایل زندگی مشترک با یکدیگر, احساس خیلی خوبی در دل خواهند داشت؛ احساس خوشایندی که با یادآوری خاطرات شیرین آن زمان همراه خواهد بود. برای برگرداندن احساس آن دوره از زندگی نیاز به سختی کشیدن یا پیمودن راه های سخت و طاقت فرسا نیست؛ راه های ساده ای وجود دارد که بدون شک همه ما آنها را می دانیم اما فکر نمی کنیم تا چه اندازه می توانند کارساز باشند.
در صورتی که احساس می کنید رابطه شما با گذشت چند سال از زندگی مشترک مثل روزهای اول نیست و سرد یا تاریک شده است, صرف وقت یا هزینه های زیاد, خرید هدیه های آنچنانی و مسائلی از این دست راه حل های مشکلی نیست که شما سعی بر برطرف کردنش دارید. کارهای کوچکی مثل خریدن یک شاخه گل, خوردن شام درجایی که برای اولین بار با هم غذا خورده اید یا نوشتن یک نامه زیبا, کوتاه و عاشقانه می توانند این احساس را به شما و همسرتان برگردانند. هدف اصلی خوشحال کردن همسرتان است؛ نه فقط خریدن یک هدیه گرانبها.
۴-مسوولیت پذیر باشید
در صورت رخ دادن یک اشتباه در زندگی مشترک, مقصر نشان دادن و سرزنش کردن هرکسی, بدون بدون شک کار خیلی راحتی است اما همیشه سعی کنید به اتفاق های اشتباه نگاه منطقی داشته باشید.
در به وجود آمدن یک مشکل, همیشه یک نفر مقصر مطلق نیست و هر دو طرف سهمی در بروز آن دارند. پس سعی کنید تا اشتباه های خودتان را هم گردن بگیرید و هیچ وقت از معذرت خواهی نترسید. زمانی را به فهمیدن, قبول کردن و احترام به تفاوت های بین خود و همسرتان به عنوان شریک زندگی اختصاص دهید و به نقشی که در رابطه با همسرتان بازی می کنید, توجه کنید. این نکته را در ذهن بسپارید که هر کلمه ای که به زبان می آورید و هر رفتاری که از شما سر می زند, به عکس العملی از سوی همسرتان منجر می شود و شما باید قادر باشید تا روی هر مشکلی که در این رابطه بروز می کند, کار و آن را حل کنید. ضمن اینکه قبل از هر رفتار یا سخنی عواقب آن را بسنجید تا ناخواسته در گرداب مشاجره ها و دعواهای بی پایان نیفتید.
۵-از رفتن پیش مشاور خجالت نکشید
اگر می خواهید رابطه با همسرتان را سر و سامان ببخشید باید به دنبال راهی منطقی برای این کار باشید. بدون شک وقتی ماشین شما خواب می شود تا زمانی که یک مکانیک نباشید, نمی توانید آن را تعمیر کنید یا قادر به انجام عمل جراحی روی بدن خود نخواهید بود؛ بنابراین وقتی رابطه زناشویی شما دچار مشکل شده است, به طور طبیعی شما در این زمینه به یک راه حل حرفه ای یا مشورت با یک متخصص نیاز دارید. وقتی در رابطه خود به بن بست رسیده اید و قادر به انجام هیچ کاری برای حل آن نیستید, در عین حال نمی خواهید از دوستان یا اعضای خانواده توصیه ای بشنوید یا از قضاوت های نا عادلانه می ترسید, به یک مشاور خانواده مراجعه کنید؛ مشاور به صورت عادلانه و بی طرفانه به حرف های شما گوش می دهد و توصیه های منطقی و علمی در این زمینه دارد.
فراموش نکنید که نکته مهم در زندگی شما این است که هر رابطه پستی و بلندی های خودش را دارد و شما باید سعی کنید از شرایطی که در اطرافتان می گذرد آگاه باشید, هر موقعیت و مشکلی را به خوبی تشخیص دهید, رفتار درستی در مورد آن داشته باشید و برای حل مشکل تصمیم درست بگیرید.

گردآوری شده توسط ممتازنیوز . کام

ممتازنیوز.کام پایگاه سرگرمی و تفریحی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.