۵ دلیل موجه پزشکی برای پرهیز از دروغگویی!

پیشنهاد از طریق پیامک

روانپزشکان تاکید دارند که «دروغگویی» با وضعیت سلامت بدن، ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش ایسنا، هر چند همه ما ممکن است گاهی اوقات آن هم به دلیل حمایت از افرادی که دوستشان داریم، دروغ بگوییم اما برخی افراد متاسفانه عادت دارند که بدون هیچ دلیل منطقی و یا به دلایلی که واقعا اشتباه هستند، مکرر دروغ بگویند.

به گزارش پایگاه اینترنتی هلت می آپ، متخصصان روانپزشکی توصیه می‌کنند که با آگاهی از اینکه دروغ گفتن و مخصوصا عادت کردن به این کار تا چه حد می‌تواند به سلامت شما آسیب وارد کند هرگز راضی نمی‌شوید که در یک معامله زیان‌آور سلامتی خود را با دروغگویی به ویژه در مواردی که به ضرر دیگران تمام می‌شود، به خطر بیندازید.

در این مقاله پنج دلیل موجه پزشکی برای خودداری از دروغگویی ارائه شده که عبارتند از:

۱٫پرهیز از دروغگویی، استرس شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. مطالعات روانشناسی تایید می‌کند که دروغ گفتن هر چه بیشتر تکرار شود خطر ابتلا به اختلالات جدی روانی شامل افسردگی، اضطراب و استرس را افزایش می‌دهد. استرس درواقع پیش‌فاکتور بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات جدی است چون به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رساند. روی اشتها تاثیر سوء می‌گذارد، احساس خستگی و عصبانیت را تشدید می‌کند و احتمال بروز سردردهای مکرر را افزایش می‌دهد.

۲٫ یکی از مزایای مهم راست‌گویی تقویت سیستم ایمنی بدن است. شکی نیست که خنده و رضایت خاطر بهترین دارو است چون افکار شاد و مثبت باعث تولید هورمون آندروفین در بدن می‌شود که احساس خوشایندی به انسان می‌دهد و عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. از طرفی مطالعات نشان می‌دهد که دروغ گفتن انسان را به طور ناخودآگاه گرفتار نگرانی می‌کند و ترس از فاش شدن حقیقت، انسان را مضطرب می‌کند. همین امر موجب کاهش هورمون آندروفین و در نتیجه کاهش توان سیستم ایمنی می‌شود.

۳٫ اگر راست بگویید، شب‌ها خواب راحتی خواهید داشت. آمارها نشان می‌دهد افرادی که عادت به دروغگویی دارند، بیشتر در معرض اختلالات خواب هستند، شب‌ها خواب دشوارتری دارند و حتی بیشتر دچار کابوس‌های شبانه می‌شوند. این آشفتگی خواب نیز به نوبه خود باعث بروز اختلالات مهم‌تر مثل افسردگی و سردرد می‌شود.

۴٫ راست‌گویی برای کمک به هضم غذا نیز مفید است. یک دروغ بزرگ مثل یک لقمه چربی بزرگ و مضر در معده شما می‌ماند و عملکرد دستگاه گوارش را دچار اختلال می‌کند. اصرار بر دروغ گفتن احتمال ابتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر، حالت تهوع، اختلالات اشتهایی و سایر اختلالات تغذیه‌ای را افزایش می‌دهد.

۵٫ دروغگویی خطر ابتلا به سرطان را تشدید می‌کند. دروغگویی عامل افزایش استرس است و استرس زیاد نیز به نوبه خود در بروز انواع خاصی از سرطان‌ها نقش دارد.

 

roozeno – روز نو ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » سرگرمی و مطالب خواندنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.