۵ علامتی که به شما اخطار می‌دهد

فروردین ۱۴۰۳

امروزه به سبب روش اشتباه زندگی سکته‌های قلبی و مغزی در بین جوامع مختلف شیوع فراوانی پیدا کرده این گزارش ۵ علامتی که خطر جدی را برای بدن شما دارد معرفی می‌کند.

تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سندرم متابولیک یک بیماری نیست بلکه حالتی است که سقف ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. 

وی با بیان اینکه این حالت دارای پنج مولفه است، اظهار داشت: اگر فردی سه مورد از این مولفه‌ها را دارا باشد آن شخص به سندرم متابولیک دچار است. 

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه تصریح کرد: بزرگ بودن دور شکم، ‌افزایش تری گلیسیرید خون بیش از ۱۵۰ میلیگرم در دسی لیتر بالا بردن قند خون بیش از ۱۰۰ میلی گرم در دیسی لیتر پایین بودن کلسترول خوب خون در مردان کمتر از ۴۰ و در زنان کمتر از ۵۰ و بالا بودن فشار خون بیش از۱۳۰روی ۸۵ میلی لیتر جیوه ۵ مولفه ایست که در اشخاص بررسی می‌شود. 

دانشیار دانشگا ه شهید بهشتی در ادامه افزود: با وجود اینکه سندرم متابولیک بیمار ی نیست اما زمینه ساز بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، ‌ انواع سکته‌های قلبی و مغزی و به ویژه دیابت و پر فشاری خون است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین راه جلوگیری از افزایش تری گلیسرید خون و درمان آن کنترل وزن است. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.