۵ قدم تا تمیزی آشپزخانه

چند خانم خانه دار را می شناسید که به گرد گیری منزل علاقه دارند؟ خیلی ها گمان می کنند که این کار خسته کننده و حوصله بر است و البته ماجرا وقتی بغرنج تر می شود که بخواهید تمام قسمت های خانه را یکجا تمیز کنید.


انجام چنین پروژه ای به خصوص برای نوعروسان کمی سخت تر به نظر می رسد زیرا به تازگی مسئولیت یک خانه را بر عهده گرفته اند. بنابر این اگر می خواهید از چنین پروژه بزرگی سربلند بیرون بیایید باید خانه را به قسمت های مختلف تقسیم کنید. در اینجا با چند روش ساده در مورد گرد گیری وسایل مختلف آشپزخانه آشنا می شوید.

 

کابینت

در گام نخست باید کابینت ها را خالی و با جاروبرقی یا دستمال تمیز داخل آن را گردگیری کنید. لبه های در کشوها و گوشه های داخلی کابینت غالبا از قلم می افتند و به محل تجمع غبارها تبدیل می شوند. نیازی به خرید مایع تمیز کننده نیست، با آب ولرم و مایع ظرفشویی، یک محلول شست وشو بسازید و تمام دیواره کابینت و روی آن را با ابر یا اسفنج تمیز کنید. برای آبکشی این سطوح هم از یک اسفنج تمیز دیگر و کمی آب استفاده کنید. خشک کردن کل کار بسیار مهم است. می توانید وسایلی که داخل کابینت جای دارند اما کمتر از آنها استفاده می کنید را قبل از قرار دادن، داخل یک نایلون بسته بندی کنید. به این ترتیب مجبور به تمیز کردن دوباره آنها نخواهید بود.

یخچال

یخچال را از برق بکشید و تمامی طبقات داخلی آن را خارج کنید. سطوح داخلی یخچال، درزگیر پلاستیکی آن و در یخچال را با محلول همیشگی مایع ظرفشویی به علاوه آب ولرم بشویید و آبکشی و خشک کردن را هم از یاد نبرید. برای شست وشوی طبقات و کشوهای یخچال از سینک ظرفشویی و همان مایع شست وشوی داخل یخچال استفاده کنید. می توانید با همان محلول، دستگیره های در یخچال را هم بشویید. به آبکشی نیازی نیست. محلول به تدریج پاک می شود.

مایکروویو

چند قطره آبلیمو داخل یک لیوان آب بریزید و لیوان را داخل مایکروویو قرار دهید. این لیوان سه دقیقه بعد به جوش می آید و آب آن تبخیر می شود. حالا اجازه بدهید لیوان سه دقیقه دیگر هم داخل مایکروویو باقی بماند تا حسابی بخار کند. بعد لیوان را خارج کنید و با استفاده از اسفنج و کمی آب و صابون، دیواره داخلی مایکروویو را بشویید. آبکشی با دستمال مرطوب و خشک کردن با یک کهنه تمیز را فراموش نکنید.

چای ساز

بهتر است ابتدا فیلتر و صافی چای ساز را خالی کنید. حالا سه لیوان سرکه و آب داخل مخزن بریزید و چای ساز را روشن کنید. بعد از پنج دقیقه می توانید چای ساز را خاموش کنید. البته این مایع باید تا یک ساعت داخل مخزن بماند. بعد از این مدت چای ساز را دوباره روشن کنید. حالا باید چای ساز را خاموش و تخلیه کنید. این بار با آب خالی آن را روشن کنید تا کاملا پاکیزه شود.

اجاق گاز

شعله پخش کن های روی گاز را بردارید و به مدت پنج دقیقه در یک ظرف آب ولرم با کمی مایع ظرفشویی قرار دهید تا خیس بخورند. بعد از شست وشو و برای اینکه نگران زنگ زدن این قسمت ها نشوید، با یک حوله تمیز، شعله پخش کن، سینی و تمام قطعات فلزی گاز را خشک کنید. می توانید فیلتر هود را هم در داخل سینک بگذارید تا ۱۰ دقیقه در محلول آب ولرم به علاوه مایع ظرفشویی بماند. حالا با یک کهنه تمیز روی بخش های مختلف آن بکشید و البته آبکشی و خشک کردن هود را هم فراموش کنید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.