۵ محصول با طراحی‌ باورنکردنی استیو جابز که هنوز آنها را ندیده‌ایم!

۵ اکتبر ( جمعه ۱۴ مهر ) سالگرد درگذشت استیو جابز بنیانگذار کمپانی بزرگ اپل بود . به هیمن خاطر تیم ایران ویج یک خبر داخ دیگر را پیرامون این پدیده فناوری برای شما عزیزان آماده کرده است . امیدواریم رضایت بخش باشد : همان‌طور که می‌دانید دو روز پیش سالگرد مرگ استیو جابز رهبر شرکت اپل و یکی از بزرگترین چهره‌های ماندگار در عرصه تکنولوژی و فناوری اطشسلاعات بود. نگرش و ایده‌های آینده‌گرایانه جابز زبانزد عام و خاص است و مرگ وی یکی از بدترین اتفاقات سال گذشته بوده است. اما خوشبختانه استیو جابز همیشه پروژه‌هایی را برای آینده شرکت اپل داشته و امروز می‌خواهیم پنج محصول جدید اپل را که هنوز به مرحله تولید و عرضه نرسیده‌اند برایتان معرفی کنیم.

یک – آی‌پد مینی

زمزمه‌های معرفی آی‌پد مینی در اواخر همین سال میلادی چندین ماه است که به گوش می‌رسد. می‌دانیم که اپل قصد ندارد بازار تبلت‌های هفت اینچی را به گوگل و آمازون بسپارد و دوست دارد با محبوبیت آیپد و اکوسیستم غنی iOS با ساخت آیپد مینی به جنگ نکسوس ۷ و کیندل فایر اچ‌دی برود. استیو جابز در ابتدا تبلت‌های هفت اینچی را غیر قابل استفاده و مضحک می‌خواند اما تجربه نشان داده‌است که او در طول زمان نظر خود را عوض می‌کرد؛ به طور مثال در ابتدای عرضه آیپاد جابز معتقد بود که نباید صفحه نمایش بزرگتری را برای آیپاد قرار داد چرا که کسی دوست ندارد روی آن ویدئو تماشا کند. اما طی چند سال بعد اپل آی‌پادتاچ را عرضه کرد که نشان می‌داد جابز تغییر عقیده داده است.

در مورد آی‌پد هم همین موضوع برقرار است و شایعات حاکی از آن است که جابز در اواخر عمرش از ایده آی‌پد کوچک‌تر استقبال کرده بود.

دو – اتومبیل iCar

استیو جابز همواره رابطه عجیبی با ماشین‌ها داشت؛ شاید بدانید که اتومبیل مورد علاقه او یعنی مرسدس بنز SL55 AMG برخلاف قوانین کالیفرنیا هیچ‌گاه پلاک نداشت و هر شش ماه نیز ماشین خود را با مدل مشابه جدید تعویض می‌کرد.

به گفته مدیرعامل J.Crew و یکی از مدیران اپل “میکی درکسلر” جابز علاقه داشت که وارد صنعت خودروسازی و طراحی خودرو شود. درکسلر می‌گوید: “به صنعت خودروسازی نگاه کنید؛ این یک تراژدی در امریکا است. چه کسی این ماشین‌ها را طراحی می‌کند؟ رویای استیو جابز پیش از مرگش این بود تا iCar را طراحی کند. احتمالاً با iCar نیمی از سهم بازار متعلق به اپل می‌شد. هرچند که جابز هیچ‌گاه آن را طراحی نکرد.”

سه – دانشگاه عظیم Spaceship

مدارک و تصاویری وجود دارد که عنوان می‌کند استیو جابز پیش از مرگش قصد داشت پروژه‌ای را با نام Spaceship Campus یا دانشگاه کشتی فضایی شروع کند که در حقیقت یک ساختمان دایره‌ای شکل بسیار بزرگ با گنجایش دوازده هزار نفر بود. این ساختمان که به طور کلی از صفحات خورشیدی پوشیده شده می‌تواند کل انرژی مورد نیاز خود را از طریق نور خورشید کسب کند و تعداد درختان ناحیه نیز از ۳۴۰۰ به ۶۰۰۰ درخت افزایش یابد. قرار بود تا محصولات آینده اپل در این ساختمان کوپرتینو به صورت مخفیانه طراحی شوند هرچند که هنوز پیش‌بینی می‌شود اپل در تلاش برای ادامه پروژه است.

چهار- قایق اپلی iYacht

فیلیپ استارک یکی از طراحان مشهور فرانسوی ادعا می‌کند بزرگترین پروژه مخفیانه‌ای که استیوجابز پیش از مرگش روی آن کار می‌کرد آیفون ۵ یا تلویزیون اپل نبود؛ بلکه یک قایق تفریحی با نام iYacht مختص جابز بود. ایده طراحی و ساخت این قایق از سفر تفریحی جابز از ایتالیا به ترکیه شروع شد و در سال ۲۰۰۹ تقریباً متوقف شد چرا که در حالی که جابز با سرطان پانکراس دست و پنجه نرم می‌کرد به یکی از دوستانش گفت “فکر نمی‌کنم آن‌قدر زنده باشم تا ساخت آن را ببینم”. به نظر می‌رسد این پروژه امروز کاملاً متوقف شده باشد هرچند که برخی اعتقاد دارند اپل به صورت مخفیانه روی آن کار می‌کند.

پنج – تلویزیون اپل

سال‌هاست که پیش‌بینی می‌شود اپل وارد عرضه تلویزیون‌های اچ‌دی خانگی شود و این عرصه را نیز متحول کند. به اعتقاد خیلی‌ها اگر اپل یک تلویزیون تولید کند به احتمال زیاد مانند آیفون در اسمارت‌فون‌ها و یا آیپد در تبلت‌ها یک تحول عظیم به وجود خواهد آمد که نحوه کاربری ما را از تلویزیون متفاوت می‌کند. به هر حال باید منتظر بود و دید که آیا این شایعات حقیقت دارند یا خیر؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.