۵ نقاشی برتر جهان از سطح کره زمین +عکس

با مشخص کردن ویژگی‌ها و تصاویر خاصی و رنگ‌آمیزی دیجیتالی آنها پایگاه علمی Geological Survey امریکا یک سری نقاشی‌های بسیار زیبا با عنوان “زمین به عنوان هنر” یا “Earth as Art” تهیه کرده است.

به گزارش سه نسل به نقل از فارنت، این تصاویر که شمار آنها به ۱۲۰ عدد می‌رسد در وبسایت این پایگاه به نظرسنجی گذاشته شده و با ۱۴ هزار شرکت کننده ۵ اثر برتر انتخاب شده‌اند که در ادامه ۵ اثر برتر را با هم مرور می‌کنیم.

رتبه پنجم: دریاچه Eyre مربوط به تاریخ ۵ آگوست ۲۰۰۶

این نقاشی زیبا که مربوط به دریاچه مشهور Lake Eyre در شمال استرالیای جنوبی است مربوط به زمانی است که این دریاچه به نهایت ظرفیت خود رسیده است. این دریاچه وسیع‌ترین دریاچه قاره اقیانوسیه محسوب می‌شود هرچند که در ۱۵۰ سال اخیر تنها ۳ بار به حداکثر ظرفیت خود رسیده است.

رتبه چهارم: منظره توده‌های شنی الجزایر مربوط به ۸ آپریل ۱۹۸۵

این نقاشی که مربوط به یک عکس قدیمی است به نظر زیاد طبیعی نمی‌رسد اما حقیقت این است که این تصویر مربوط به شن‌های در حال جابجایی توسط باد در منطقه Erg Iguidi است که محدوده بین الجزایر و موریتانی را در شمال غربی آفریقا شامل می‌شود. در این صحراها معمولاً توده‌های شنی توسط باد تا ۵۰۰ متر در ارتفاع و طول جابجا می‌شوند.

رتبه سوم: رودخانه پیچ در پیچ می سی سی پی مربوط به ۲۸ می ۲۰۰۳

این تصویر بسیار زیبا مربوط به زمین‌های مختلف مسکونی، کشاورزی، صنعتی و خالی از سکنه در اطراف رودخانه مارپیچ می سی سی پی، طولانی ترین رودخانه شمال امریکاست. شعبه‌ها و شاخه‌های بی‌شمار طبیعی و مصنوعی این رودخانه جلوه زیبایی به این تصویر داده است.

رتبه دوم: دلتای Yukon مربوط به ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۲

همانطور که می‌دانید در محل ریختن رودخانه‌های بزرگ به دریاها دلتاها به وجود می‌آیند که شامل شاخه‌های بسیار زیادی در دهانه ریختن به دریا هستند و این ویژگی آنها را برای عکس‌های زیبای هوایی بسیار مناسب کرده است. دلتای Yukon در جنوب غربی آلاسکا قرار دارد و یکی از بزرگترین دلتاهای دنیا محسوب می‌شود که تحت حفاظت حیات وحش ملی قرار دارد.

رتبه اول: ون‌گوگ از فضا؟ مربوط به ۱۳ جولای ۲۰۰۵

این تصویر زیبا در نگاه اول یک نقاشی به سبک ون گوگ به نظر می‌رسد جایی که امواج دریا چیزی شبیه به تابلوی مشهور Starry Night این نقاش را پدید آورده‌اند. در وافع این جزیره که گاتلند نام دارد در دریای بالتیک قرار داشته و جزو کشور سوئد محسوب می‌شود و همانطور که مشاهده می‌کنید بسیار جزیره پر جمعیت و شلوغی به دلیل آب و هوا و اقلیم مناسب به شمار می‌رود.


جدیدترین مطالب تفریح و سرگرمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.