۵ نوع ویتامین ضدسرطانی

ممتاز نیوز : بهترین راه پیشگیری از سرطان، اتخاذ شیوه سالم زندگی است. مصرف مواد غذایی سالم و غنی از ویتامین و مواد مغذی بخش مهمی از برنامه پیشگیری از سرطان را تشکیل می دهد. در این مطلب به نقل از «MSN» به ۵ نوع ویتامین که از بروز سرطان پیشگیری می کند، اشاره شده است.

بتا کاروتن: این ویتامین که پیش ماده سازنده ویتامین A به حساب می آید، در بیشتر صیفی جات و سبزیجات نارنجی و سبز رنگ مانند هویج، اسفناج و برگ چغندر موجود است. این ویتامین یک ماده مغذی به حساب می آید و از ریه ها در برابر سموم سرطان زا محافظت می کند. نتایج بررسی دیگری نیز نشان داد، در افراد سیگاری که روزانه صیفی جات سبز و زرد رنگ سرشار از بتاکاروتن مصرف می کنند، خطر بروز سرطان معده و ریه کاهش می یابد. البته این یافته به معنای تجویز استعمال دخانیات نیست.

ویتامین B6: این نوع ویتامین برای حفظ سیستم ایمنی بدن لازم است و مجرای تنفسی را در برابر عفونت و آلودگی محافظت می کند. هم چنین در پیشگیری از بروز سرطان گردن رحم موثر است. ویتامین B6 در هویج، سیب، موز و سبزی های برگدار وجود دارد.

ویتامین C: این ویتامین یکی از مواد مغذی است که از بروز بیماری های مختلف پیشگیری می کند.

اسید فولیک: نام دیگر آن فولات است و در پیشگیری از بروز سرطان گردن رحم موثر است. این ویتامین در چغندر، کلم برگ، سبزی های برگدار، تخم مرغ، میوه های مرکباتی و اغلب ماهی ها یافت می شود.

ویتامین E: ویتامین E علاوه بر این که در پیشگیری از بروز سرطان روده موثر است، به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و آسیب های ناشی از آلاینده ها را کاهش می دهد. ویتامین E در تخم مرغ و جگر یافت می شود.

منبع : خراسان

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.