۶نکته خانه آرایی درفصل پاییز

۲۰ آبان ،

۱ ) با آغاز فصل پاییز، بهتر است در چیدمان خانه تغییراتی انجام دهید و قدم اول بالابردن روشنایی خانه است. می توانید با اضافه کردن چند لامپ در گوشه و کنار خانه، کمبود نور خورشید را در فضای خانه جبران کنید. اضافه کردن انواع لامپ ها و لوسترها به فضای خانه سبب گرم شدن این محیط می گردد.
۲ ) می توانید برای ایجاد تنوع دکوراسیون خانه با دیگر فصل های سال روی بوفه و یا دکوری که در دسترس است، آباژور کوتاهی قرار دهید و یا اینکه می توانید لوستری را در مقابل پنجره ای آویزان کنید با این کار فضای پنجره را نمایان تر کرده اید.
۳) این فصل از سال بهترین وقت برای اضافه کردن پرده و نوارهای تزئینی طرح دار به پوشش های پنجره است، این گونه جلوه پنجره هم بیشتر می گردد و پرده ها به صورت عایق گرمایی برای خانه مورد استفاده قرار می گیرند و از هدر رفتن انرژی گرمایی جلوگیری می گردد.
۴) در این فصل پارچه هایی را که برای پوشش پنجره انتخاب می کنید، بهتر است از انواع سنگین با بافت ضخیم باشند. برای مثال می توانید از پارچه های مخملی و یا مخمل کبریتی و پار چه های کانوادوزی شده استفاده کنید.
۵) رنگ پرده ها را می توانید با فضای دکوراتیو خانه هماهنگ کنید، این فصل نیاز به رنگ خاصی ندارد، چرا که بافت ضخیم و وزین پرده ها خود نمادی از این فصل می باشند. با به کاربردن بافت های ضخیم برای پرده باید از نوار نگهدارنده محکم تری نسبت به پیش استفاده کنید تا به راحتی بتوانید، پرده ها را به هر سمتی از پنجره که می خواهید جمع کنید.
۶ )یکی از بهترین ایده های تزئینی در این فصل استفاده از گلدان هایی است که مملو از گل های خشک و میوه های خشک زینتی می باشند. برای فراهم کردن این فضای بسیارزیبای دکوراتیو در خانه تنها به یک گلدان شیشه ای، مقداری گل کاج، چند میوه خشک درخت سدر(همان هایی که مانند زالزالک و یا آلوبخارا می باشند) گل های خشک، برگ ها و شاخه های کوتاه خشک شده نیاز دارید. نسبت به فضایی که قرار است این گلدان در آن قرار گیرد و محوریت تزئینی آن فضا را به عهده دارد می توانید اندازه و سایز گلدان را تغییر دهید. برای تزئین و محوریت بخشیدن در فضای بزرگ، بهتراست سایز گلدان را بزرگ انتخاب کنید و همچنین بالعکس.

روزنامه سلامت

ممتازنیوز – مد و لباس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.