۶کشته به‌ خاطر هتک‌حرمت قرآن کریم در هند

درجریان اعتراض به هتک حرمت علیه قرآن کریم در ایالت اوتارپرداش هند، شش نفر کشته و ۱۲ نفر مجروح شدند.
خبرگزاری رسمی هند (پی.تی.آی) روز یکشنبه اعلام کرد: این تظاهرات اعتراض آمیز پس از پیدا شدن صفحات پاره شده ای از کتاب مقدس قرآن در سکوی ایستگاه قطار ˈآدیات میک نگرˈ در شهر ˈآساناˈ ایالت اوتارپرادش هند آغاز شد.
این اعتراض خودجوش که پس از دیده شدن صفحات پاره شده قرآن کریم شکل گرفت با پرتاب سنگ و چوب و آتش سوزی به خشونت کشیده شده که درپی آن شش نفر کشته و ۱۲ نفر ازجمله دو پلیس به شدت مجروح شدند.
هم اکنون دراین منطقه مقررات منع رفت و آمد درحال اجراست.
ˈپاشانت کومارˈرئیس پلیس قاضی آباد نیز درگفتگو با خبرنگاران با تایید این خبر گفت: حال دو مامور پلیس که از ناحیه سر مجروح شده اند وخیم است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا معترضان براثر اصابت گلوله پلیس کشته شدند، گفت: این موضوع به یک تحقیق و بررسی همه جانبه نیاز دارد و پلیس در انتظار گزارش هایی در مورد تعیین علت مرگ این افراد است و احتمال دارد این افراد بر اثر پرتاب سنگ و یا اشیاء دیگر و یا آتش سوزی کشته شده باشند.
سر وزیر ایالت اوتارپرداش نیز این حادثه را تاسف انگیز خواند و گفت این فعالیت های نژاد پرستانه سبب ناامنی در منطقه گردیده است.
ˈآکیلش یاداوˈ افزود: یک تیم تحقیقاتی در مورد این حادثه تشکیل شده و به خانواده افراد کشته شده ۵۰ هزار روپیه (حدود یک هزاردلار) و به خانواده مجروحین و کسانی که دارای جراحات جزیی هستند ۲۵ هزار روپیه (حدود ۵۰۰ دلار ) پرداخت می شود.
منبع: خبرگزاری ایرنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.