۶۴۸ مصدوم و ۸۹ کشته در تعطیلی هفته گذشته

زهرا تالانی: این تعطیلات و سفر چندان هم بی حادثه نبود و ۶۴۸ مصدوم و ۸۹ کشته برجای گذاشت.
مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشوراعلام کرد که در هفته کشور ۱۴۵حادثه ویژه رخ داده که منجر به اعزام ۳۲۷ آمبولانس و بیش از ۶۵۰ تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد، نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، ۶۴۸نفر را برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

مهمترین حوادث
مهم ترین حادثه ویژه ترافیکی هفته گذشته، تصادف یک مینی بوس با پراید در جاده قدیم قزوین تهران بود که در ساعت ۶:۴۱، ۱۰شهریور ماه رخ داد که بلافاصله ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین به محل اعزام شدند.
اولین آمبولانس پس از۳ دقیقه به محل حادثه رسید و یک مصدوم توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ در محل درمان و ۱۸ مصدوم دیگر پس از دریافت اقدامات اولیه و تخصصی فوریت های پزشکی به بیمارستان های ولیعصر بیک و بیمارستان رازی قزوین منتقل شدند خوشبختانه با حضور به موقع و اقدامات پزشکی مناسب تیم های امدادی اورژانس ۱۱۵ این حادثه، فوتی در برنداشت.

رقم خسارتها
متوسط جهانی مرگ ومیر در اثر حوادث رانندگی ۱۴تا ۱۵نفر در هر ۱۰۰هزار نفر است و این میزان در کشور ما ۳۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر یعنی تقریبا دو برابر میانگین جهانی است.
رقم خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم تصادفات در کشور بیش از هفت درصد تولید ناخالص ملی کشور است.

۴۷۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.