۷۶ درصد اعتبار توسعه ارتباطات روستا در سال ۹۱ اختصاص نیافت

۲۳خردادماه،

معاون وزیر ارتباطات گفت: سال پیش ۳ درصد درآمد اپراتورهای موبایل(۱۶۰ میلیارد تومان) برای توسعه ارتباطات در روستاها به خزانه واریز شد و باید تمام آن به وزارت ارتباطات بازگردانده می‌شد، اما دولت فقط ۳۷ میلیارد تومان را بازگرداند.
 
عبدالمجید غریب رضا در گفت‌و‌گو با فارس از تغییر مکانیزم تخصیص اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: در صحن علنی مجلس تصویب شد که در سال ۹۲ با مجوز دولت، منابع مورد نیاز پروژه USO (خدمات اجباری مخابراتی) را با مکانیزم تازه و سرعت عملکرد بیشتر تامین کنیم.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: طبق پروانه اپراتورهای تلفن‌همراه، ۳ درصد درآمد آنها باید برای USO تخصیص یابد؛ تاکنون این مبلغ به حساب خزانه واریز و سپس تخصیص می‌یافت.
 
وی ادامه داد: در نتیجه این روند، اعتبار با تاخیر و کاهش یافته به دست مجریان می‌رسید و در اجرای پروژه‌های USO اشکال به وجود می‌آمد.
 
غریب رضا با ذکر مثالی در این رابطه گفت: در سال ۹۱ از محل اعتبار USO حدود ۱۶۰ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز کردیم و در حالی‌که باید تمام این مبلغ دوباره باز می‌گشت تنها ۳۷ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های USO برگشت داده شد که رقم بسیار ناچیزی بود.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اما امسال براساس مصوبه تازه، کل اعتبار را بدون واریز به خزانه، مستقیم از اپراتورها دریافت و برای توسعه ارتباطات روستایی استفاده می‌کنیم که در سال ۹۲ این مبلغ حدود ۱۸۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با مکانیزم تازه، بتوانیم عقب‌ماندگی خدمات اجباری را جبران کنیم و در سال ۹۳ روستای فاقد ارتباط مخابراتی نداشته باشیم.
 
وی ادامه داد: در سال جاری این اعتبارات بدون واریز به حساب خزانه، به طور مستقیم به حساب پروژه‌های خدمات عمومی اجباری  ( USO) واریز می‌شود.
 
به گزارش فارس، در بند ۱۰ بودجه سال ۹۲، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شد با تصویب دولت درآمد حاصله از تکالیف مقرر در پروانه اپراتورها را جهت تحقق اهداف و برنامه‌های خدمات عمومی اجباری و پایه (USO) با اولویت روستایی و کمک به تقویت دفاتر موجود و ایجاد دفاتر تازه ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی ( ICTروستایی) به صورت جمعی – خرجی و با استفاده از مشارکت اپراتورها به مصرف برساند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.