۷ میلیارد نفر تعداد مشترکان تلفن همراه

۲۷م دیماه ، خبرگزاری‌ها- تعداد کل مشترکان تلفن همراه تا پایان سال ۲۰۲۴ از مرز ۷ میلیارد نفر می گذرد و سبب عمده این مساله استقبال از آن در کشورهای در حال توسعه است.

یافته های موسسه تحقیقاتی Pyramid Research نشان می دهد که روند رشد فناوری های همراه با سرعت بالایی ادامه دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه در جهان در دسامبر سال ۲۰۲۴ از مرز ۱۰۰ درصد خواهد گذشت.

بخش عمده این رشد مربوط به کشورهای در حال توسعه است. در ۱۰ سال آینده آفریقا و خاورمیانه از نظر رشد نفوذ تلفن همراه بهترین وضعیت را خواهند داشت و آسیا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی و مرکزی هم در رتبه های بعدی می باشند.

درآمد حاصل از ارائه خدمات همراه در کشورهای در حال توسعه در سال ۲۰۲۴ از مرز ۷۲۰ میلیارد دلار خواهد گذشت.

همچنین تا سال ۲۰۲۲ منطقه خاورمیانه و آفریقا میزبان عده بسیاری از مشترکان تلفن همراه خواهد بود که تعداد آنها از تعداد کل مشترکان همراه در کشورهای توسعه یافته بیشتر است. از جمله اپراتورهایی که در خاورمیانه و آفریقا از این وضعیت درآمدهای سرشاری را به جیب می زنند، می توان به اپراتورهای ام تی ان و اتصالات و همین طور وودافون و فرنس تله کام اشاره کرد.

در سال ۲۰۲۴ استفاده از فناوری نسل چهارم تلفن همراه موسوم به LTE نیز اوج می گیرد و ترکیب امکانات آن با شبکه های وای – فای دسترسی به خدمات دیتا، ویدیو و صوت با سرعت بسیار بالا را تسهیل می کند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.