۷ نشانه برای پیش بینی سرماخوردگی

۱۹م اسفند ،
ممتاز نیوز :  بعضی از اشخاص در فصل سرما فقط دچار گرفتگی خفیف راه های تنفسی می شوند، در حالی که بعضی دیگر پشت سر هم سرما می خورند. به نقل از محققان این که بعضی اشخاص درابتلابه بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی مستعدتر از دیگرانند، دلایل مختلفی دارد. طی مطالعه ای محققان به این نتیجه رسیده اند که از روی نشانه هایی می توان احتمال بروز سرماخوردگی را پیش بینی کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خراسان ؛ هر چند به طور قطع نمی توان به این دلایل استناد کرد اما دانستن آن برای حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری ها کمک کننده است. این ۷ علامت عبارت است از:

به شیرینی علاقه دارید:مصرف بالای مواد قندی نه تنها سبب افزایش وزن می گردد بلکه در قدرت گلبول های سفید اختلال ایجاد می کند. نتایج بررسی ها نشان می دهد مصرف روزی ۱۰۰ گرم شکر (معادل ۳ قوطی نوشابه) تا ۵ ساعت پس از مصرف قدرت گلبول های سفید را در از بین بردن باکتری ها بسیار کاهش می دهد.

مصرف ناکافی آب:هنگام سرماخوردگی برای دفع سموم لازم است مصرف مایعاتی مانند آب، آب میوه، قهوه و چای را بالا ببرید. اما میزان مصرف مایعات در اشخاص متفاوت است. برای اطمینان از این که آیا به اندازه کافی مایعات مصرف می کنید یا نه کافی است به رنگ ادرار (که باید زرد کم رنگ باشد) توجه کنید.

اضافه وزن دارید:اضافه وزن برای قلب، مغز و اعضای دیگر بدن و همچنین سیستم دفاعی مضر است. وزن اضافه سبب بر هم خوردن توازن هورمونی و التهاب می گردد و توانایی سیستم ایمنی بدن را در مقابله با عفونت کاهش می دهد.

نوشیدن آب آشامیدنی حاوی ارسنیک:سلامت آب آشامیدنی موضوع بسیار مهمی است. میزان بالای آرسنیک در آب چاه ها با بروز سرطان های مختلف ارتباط داده شده است و روی واکنش سیستم ایمنی تاثیر می گذارد.

خشکی بینی: آب ریزش بینی، وسیله دفاعی خوبی در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزاست. خلط موجود در بینی ویروس ها را به تله می اندازد و از بدن دفع می کند. با خشکی بینی فرصت لازم برای فعالیت میکروب ها فراهم می گردد. بنابراین در صورت خشکی بینی، بینی را با آب نمک شست وشو دهید.استفاده از بخور در منزل نیز موثر است. در صورت مزمن بودن خشکی بینی به پزشک مراجعه کنید.

استرس: تحقیقات نشان می دهد، استرس طولانی مدت سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. علاوه بر آن، آنفلوآنزا همراه با استرس علایم بیماری را وخیم تر می کند.

سرماخوردگی دائم:به طور متوسط هر بزرگسال در هر فصل یک تا ۳ بار دچار سرماخوردگی می گردد که ۳ تا ۴ روز باقی می ماند. سرماخوردگی بیشتر به آن معنی است که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است و به خواب بیشتر، ورزش منظم و برنامه غذایی سرشار از سبزیجات سالم برای تقویت سیستم ایمنی نیاز دارید.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.