۸۵۳ استاندارد رایانه در کشور داریم

۳۱اردیبهشت،

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این که در کشور کمبودی از نظر تعداد استاندارد وجود ندارد، اظهار داشت: در رابطه با رایانه و فناوری اطلاعات ۸۵۳ عنوان استاندارد تدوین شده است که باید توسط تمامی دستگاه ها اجرایی شود.
به گزارش ایرنا، ‘ نظام الدین برزگری ‘ در مراسم رونمایی از ‘استانداردهای شبکه اختصاصی دولت و سرویس های ملی’ با اشاره به جایگاه ایران از نظر استاندارد بیان کرد: تعداد ۲۲ هزار و ۸۵۵ عنوان استاندارد ملی در کشور وجود دارد که بالغ بر ۱۴ هزار مورد آنها از سال تاکنون تدوین شده است.
وی گفت: افزون بر این ، ایران مدیریت پنج دبیرخانه تدوین استانداردهای جهانی را برعهده دارد و در بین کشورهای عضو اکو و کشورهای اسلامی در رتبه دوم است.
برزگری با بیان این که در کشور کمبودی از نظر تعداد استانداردها وجود ندارد، اظهار داشت : در رابطه با رایانه و فناوری اطلاعات نیز ۸۵۳ عنوان استاندارد تدوین شده است که باید توسط تمامی دستگاه ها اجرایی شود.
رییس سازمان ملی استاندارد بیان کرد که در رابطه با مخابرات نیز یک هزار و ۱۸۰ عنوان استاندارد تدوین شده است.
وی افزود:تا سال ۱۳۸۵ خبری از تدوین استانداردهای بین المللی نبود و درحال حاضر ۲۱ نوع استاندارد بین المللی تدوین شده و هفت عنوان دیگرنیز در دست انجام است.
وی با اشاره به رونمایی از استانداردهای شبکه اختصاصی دولت عنوان کرد: این امر برای ساماندهی فرآیندها و تعامل بین دستگاه ها و وزارتخانه ها و تعامل دولت با مردم صورت گرفته است.
برزگری افزود: البته این کار نیز کامل نیست و باید استانداردهای تازهی برای کوچک سازی دولت و کاهش هزینه ها تدوین شود.
وی با اشاره به بحث ایمن سازی شبکه های الکترونیکی اظهار داشت : در برنامه پنجم توسعه وزارتخانه های اطلاعات و ارتباطات و سازمان ملی استاندارد ایران موظف به تدوین استاندارد تجهیزات و نرم افزارها شده اند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.