۸۶پروژه تحقیقاتی ارتباطی کشور متوقف شد!

۱۶اردیبهشت،

 

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از توقف اجرای ۸۶ پروژه تحقیقاتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارزش مالی حدود ۶۳ میلیارد تومان خبر داد و گفت: بعضی از این پروژه ها با حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت متوقف شده است.
مرتضی براری در گفتگو با مهر، پروژه های تحقیقاتی متوقف شده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را شامل طرح های امنیت فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: طرح های تحقیقاتی همچون ساخت سوئیچ و روترهای مخابراتی، تولید تجهیزات نسل چهارم موبایل، رادیو ۵۰ گیگاهرتزی و ادوات پروژه هایی چون شبکه دسترسی فیبرنوری FTTH  و GPON از جمله طرح هایی است که با حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دستور توقف آن از سوی مرکز ملی فضای مجازی داده شده است.
 
وی در پاسخ به اینکه به چه سبب این دستور توقف داده شده است، گفت: براساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی، این پروژه ها کارآمد نیست.
 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از بلاتکلیفی پروژه های پژوهشگاه اظهار داشت: تا پیش از این انتظار می رفت که با ایجاد مرکز ملی فضای مجازی، بخش ICT کشور تقویت شود اما هم اکنون شاهد اختلال و سردرگمی در بخش تحقیقاتی این حوزه و پروژه های تعریف شده دانشگاهی و برون سپاری در این پژوهشگاه هستیم.
 
وی از امضای قراردادی به ارزش ۳۶ میلیارد تومان میان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات برای تهیه مدل های رقابتی بازار ICT خبر داد و گفت: با شرکت ارتباطات زیرساخت نیز بزودی قراردادی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از سوی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نهایی می‌شود.
 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه در سال ۹۲ و براساس بودجه پیشنهادی دولت، باید ۱۶ پروژه فناوری اطلاعات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شود، ادامه داد: عزم جدی برای استفاده از ظرفیتهای دولت برای پروژه های تحقیقاتی دانشگاهی این بخش مدنظر است اما بلاتکلیفی این پژوهشگاه سبب شده که پروژه های سال قبل این مرکز تحقیقاتی مسکوت بماند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.