۸ شرکت حوزه فلزات، هدف تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

دولت آمریکا در ادامه رویکرد خصمانه خود در قبال کشورمان از وضع تحریم‌های جدیدی علیه هشت شرکت که در حوزه فلزات فعالیت دارند، خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه چهار شرکت آهن، فولاد و آلومینیوم را که در حوزه فلزات ایران فعالیت دارند، تحریم می‌کند.

علاوه بر این، وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم یک شرکت مستقر در آلمان و سه شرکت مستقر در امارات به بهانه «مالکیت یا کنترل این شرکت‌ها توسط فولاد مبارکه» خبر داده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در خصوص وضع این تحریم‌ها بیان کرد: ایالات متحده نسبت به منزوی کردن بخش‌های کلیدی اقتصاد ایران متعهد است. او در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه خود مدعی شد، این رویه تا زمانی که درآمدهای حاصل از این بخش‌ها صرف رفاه مردم ایران شود، ادامه خواهد داشت.

«تجارت فولاد تارا» که یک شرکت مسئولیت محدود در آلمان است، از جمله شرکت‌هایی است که به بهانه ارتباط با فولاد مبارکه از سوی آمریکا تحریم شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خزانه‌داری آمریکا، سه شرکت مستقر در امارات که به بهانه مشابه تحریم شده‌اند، عبارتند از: «Pacific Steel FZE»، «Better Future General Trading Co LLC» و «Tuka Metal Trading DMCC».

فولاد متیل، جهان فولاد سیرجان، سنگ‌آهن مرکزی ایران و آلومینیوم جنوب دیگر شرکت‌هایی هستند که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم آنها خبر داده است.

علاوه بر تحریم‌ این هشت شرکت، وزارت امور خارجه آمریکا از تحریم شرکتی به نام «Global Industrial and Engineering Supply Ltd» خبر داده است. این شرکت‌ دارای آدرس‌های ثبت‌شده در چین و هنگ‌کنگ بوده و به بهانه ارتباط با ایران تحریم شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.