۹۰ درصد طبابت در کشورهای مبتکر پزشکی نوین به روش طب سنتی است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : وزیر بهداشت گفت: جایگاه طب سنتی در دنیا رو به گسترش است و در بعضی کشورهایی که خودشان مبتکر پزشکی نوین می باشند تا ۹۰ درصد از طب سنتی و مکمل استفاده می گردد. ما هم با وارد کردن طبیبان سنتی به دانشگاه‌ها این طب را علمی می‌کنیم و زواید آن را می‌زداییم.

محمد حسن طریقت منفرد در گفت‌و‌گو با فارس دربارهٔ برنامه وزارت بهداشت برای گسترش طب سنتی توضیح داد: طب نوین همه نیازهای انسان را پاسخ نمی‌دهد به همین سبب طب‌های سنتی و بومی کشورها در دنیا جایگاه رفیع خود را بازیافته‌اند.

وی ادامه داد: حتی بعضاً در بعضی کشورهای پیشرفته که خودشان مبدع و مبتکر طب نوین می باشند امروز تا ۹۰ درصد از شیوه‌های طب سنتی و طب مکمل استفاده می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: ما هم در کشورمان هم به لحاظ آموزه‌های دینی و هم فرهنگ و پیشینه غنی تاریخی مان ذخایر عظیمی از سوابق طب سنتی ایرانی و اسلامی داریم.

طریقت منفرد افزود: اشخاص بسیاری در کشور می باشند که به طب سنتی مسلط می باشند، برنامه ما این است که این اشخاص را وارد دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز آموزشی بکنیم و پزشکان دیگر از آنها روشهای طب سنتی را یاد بگیرند.

وی ادامه داد:‌ این کار چند حسن دارد اول اینکه سبب می‌شود طب سنتی به صورت علمی در کشور گسترش پیدا کند و چون فراگیران این طب خودشان پزشک می باشند، از کارهایی که بی‌ضابطه و غیر علمی وارد طب سنتی شده است جلوگیری می‌شود و این کارها به مرور حذف می‌شوند.

وزیر بهداشت گفت: در واقع اشخاصی که امروز مدعی طب سنتی می باشند و اعلام می‌کنند که علم این کار را دارند، مطب و دفترشان وارد دانشگاههای علوم پزشکی می‌شود و دانش خود را به پزشکان دانشگاهی منتقل می‌کنند به این ترتیب هم طب سنتی علمی می‌شود و هم جلوی تخلفات و کارهای بی ضابطه و زواید آن گرفته می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.