۹۱درصد ابزارهای موبایلی بارگذاری شده در جهان رایگان می باشند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مرکز تحقیقاتی گارتنر بر اساس مطالعه تازه خود به این نتیجه رسیده است که تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی درمجموع ۱۰۲ میلیارد ابزار و برنامه موبایلی در سراسر جهان بارگذاری می‌شود و ۹۰ درصد آن‌ها مربوط به ابزارهای ارایه شده روی فروشگاه اینترنتی App Store اپل و Play Store گوگل است.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این طور که گارتنر در گزارش تازه خود توضیح داده است، این میزان بارگذاری سبب خواهد شد تا درآمد بازار جهانی ابزارهای موبایلی در سال جاری میلادی به ۲۶ میلیارد دلار برسد و این فرآیند همچنان سیر صعودی خود را دنبال کند.
 
با این وجود باید توجه داشت که ابزارهای رایگان همچنان بیشترین محبوبیت را نزد کاربران جهانی دارند. گارتنر گفته است که امسال ۸۳ میلیارد ابزار و برنامه رایگان در سراسر جهان بارگذاری می‌شود که این رقم معادل ۹۱ درصد از کل برنامه‌های موبایلی بارگذاری شده در سال ۲۰۲۴ می‌باشد.
 
همچنین گفته شده است که بازار خریدهای داخل ابزاری کاربران و همچنین تبلیغات موبایلی در حال پیشرفت است و امسال ۱۷ درصد از کل درآمد بازار ابزارهای موبایلی به این بخش اختصاص میابد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۸ درصد درآمد بازار جهانی ابزارهای موبایلی از این بخش حاصل خواهد شد.
 
گارتنر همچنین گزارش داده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۲۶۸ میلیارد ابزار و برنامه موبایلی در سراسر جهان بارگذاری می‌شود و درآمد این بازار در آن سال به ۷۷ میلیارد دلار می‌رسد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.