۹۵ درصد پیازهای بندر عباس،قشم و ابوموسی ‌از بین رفت


۹۵ درصد پیازهای بندر عباس،قشم و ابوموسی ‌از بین رفت

۱۳:۴۲ (یکشنبه ۲۴ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

نماینده مردم بندر عباس ، حاجی آباد ،قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی گفت :کشاورزان با رنج فراوان و هزینه‌های هنگفت، حدود ۳۰۰هزار تن پیاز باکیفیت را تولید کردند، اما متاسفانه به علت عدم خرید تضمینی دولت در زمان مناسب ۹۵ درصد این محصول از بین رفت.

سید مصطفی ذوالقدر افزود:محصولات بخش کشاورزی در استان هرمزگان با زحمات بسیار زیاد کشاورزان کشت می شود ولی سود حاصل بسیاراندک و ناچیز است.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: کشاورزان باید زمین های خود را برای کشت سال آینده شخم بزنند و اگر حمایت نشوند ، سال آینده باید پیاز وارد شود که این بار به افزایش قیمت ها منجر خواهدشد.

وی ادامه داد: امسال کشاورزان پیازکاربه ویژه در جیرفت و بندرعباس واقعا از بین رفته اند، چون هزینه برداشت و حمل و نقل این محصول بیش از رقمی است که تولید کننده در مبدا می فروشد.
 

ذوالقدر افزود : شرایط فعلی بخش کشاورزی از نابسامانی‌های موجود رنج می برد و اگر مسئولین مربوطه حوزه کشاورزی را مورد حمایت قرار ندهند قطعا در آینده نزدیک شاهد کاهش تولید در بخش کشاورزی خواهیم بود.

وی تصریح کرد : ورود انواع محصولات کشاورزی بی‌کیفیت وارداتی حال و روز خوش را از کشاورزان منطقه گرفته است و آنان را بیش از پیش نگران وضعیت کشاورزیشان کرده است.

نماینده مردم بندر عباس افزود : دیگر رمقی برای کشاورزان برای تولید محصولات زراعی و کشاورزی باقی نمانده است. مسئولان باید جلوی واردات بی‌رویه انواع محصولات کشاورزی به منطقه را بگیرند زیرا کشاورزان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید با یک برنامه ریزی راهبردی صنعت کشاورزی را در این حوزه انتخابیه توسعه دهد و این امرموجب می شود برای افراد بسیاری در جامعه اشتغال ایجاد شود./

 


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.