۹ ترفند ساده برای لاغر شدن

۰۵خردادماه،

اگر می‌خواهید چند کیلو لاغر شوید یا راحت‌تر نفس بکشید به چند پیشنهاد عمل کنید.

به گزارش مشرق به نقل از تبیان، چربی‌ها برای بدن لازم می باشند اما مقدار بسیار آن به تناسب اندام و سلامت رگ‌ها رحم نمی‌کند. یعنی باید از همان اول در مصرف چربی و روغن حد تعادل را رعایت کنید تا به مرور زمان دچار مشکل نشوید.

اگر می‌خواهید چند کیلو لاغر شوید یا راحت‌تر نفس بکشید چند پیشنهاد داریم تا مصرف چربی را کاهش دهید.

١- بفرمایید شیر بدون چربی

به اشخاصی که می‌گویند شیر بدون چربی مزه‌ی آب می‌دهد پیشنهاد می‌کنیم مقداری چربی به آب اضافه کرده و نوش جان کنند ببینند طعم آن چه فرقی دارد! برای این که میزان چربی دریافتیتان را کاهش دهید شیر خامه گرفته شده استفاده کنید. اگر عادت دارید قهوه یا نسکافه تان را با شیر میل کنید نیز از این شیر استفاده کنید. در این صورت آخر هر هفته مقداری چربی و کالری دریافتیتان کاهش می‌یابد.

٢- پنیر کم چرب میل کنید

پنیر یک صبحانه و همچنین میان وعده‌ی بسیار مناسبی است اما در عین حال چرب است. معمولاً پنیر بین ۲۰ تا ۳۵ درصد چربی اشباع شده دارد که باید از آن پرهیز کرد. درست است که چربی موجود در پنیر کمتر از کره است (کره حاوی ۸۲ درصد چربی اشباع شده است) اما این سبب نمی‌شود که در مصرف آن بسیاره‌روی کنید. توجه داشته باشید که اگر عاشق پیتزا میباشید و یا پنیر بسیاری در نانتان می‌گذارید و میل می‌کنید جای تعجبی نیست که سایزتان کم نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم از پنیرهای کم چرب استفاده کنید.

٣- در مصرف چربی‌های مفید هم احتیاط کنید

چربی‌های خوب برای سلامتی مفیدند اما این سبب نمی‌شود که به طور مثالً روغن زیتون را به جای آب استفاده کنید. درست است که روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی مونو می‌باشد که میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد اما در هر حال روغن است و مصرف بی رویه‌ی آن خوب نیست. زمانی که سالاد می‌خورید به سلامتیتان خدمت می‌کنید اما زمانی که روغن زیتون را روی همین سالاد مفید چپ می‌کنید کالری بسیاری را به خود تحمیل کرده‌اید.

۴- ماست یونانی میل کنید

ماست یونانی در ایران نیز تولید می‌شود. این ماست حاوی چربی کمتر و پروتئین بیشتری از ماست‌های معمولی می‌باشد. با وجود این که ادعای ۰% چربی فقط برای تبلیغ است اما با این حال مصرف این ماست یکی از روش‌های کاهش مصرف چربی می‌باشد. برای این که سالاد خوشمزه و سالمی میل کرده باشید می‌توانید به جای استفاده از سس مایونز (هر قاشق سس مایونز ۱۰ گرم چربی دارد) از این ماست خوشمزه استفاده کنید. هم خوشمزه تر است هم سالم‌تر!

۵- سس‌ها را کم چرب کنید

سر میز غذا یک ظرف پر از سالاد سبزیجات می‌گذارید. تا این جای کار همه چیز خوب است. اما چند دقیقه بعد یک لایه‌ی ضخیم سس سفید روی آن خالی می‌کنید. دیگر نمی‌شود اسم این سالاد گچ کاری شده را سالاد سالم گذاشت. به جای استفاده از این سس‌های پرچرب از مایونزهای کم چرب یا ماست یونانی استفاده کنید. حتی می‌توانید از یک میوه‌ی چرب مانند آووکادوی رسیده استفاده کنید. در این صورت هم آن بافت چربی را که دنبالش می‌گردید را پیدا کرده‌اید و هم این که کلی فیبر، ویتامین و مواد معدنی نصیبتان شده است.

۶- شیوه‌ی آشپزیتان را عوض کنید

اگر عادت کرده‌اید قالب قالب کره استفاده کنید و یا هر سبزی را با کلی روغن سرخ کنید وقتش رسیده کمی تجدید نظر کنید. به جای استفاده و آشپزی با روغن و کره، بخارپز کردن و یا استفاده از فر را امتحان کنید. برای سرخ کردن از ماهیتابه‌های نچسب خوب استفاده کنید. به خاطر این که در این صورت نیاز کمتری به روغن خواهد بود. اگر می‌خواهید از باربکیو استفاده کنید لطفاً روغن را روی غذا چپ نکنید. کلاً اگر می‌خواهید مصرف چربیتان را کاهش دهید مصرف مواد غذایی سرخ کردنی را محدود کنید.

٧- در رستوران نیز مراقب باشید

زمانی که به رستوران می‌روید خجالت را کنار بگذارید. اگر غذایی سفارش داده‌اید که احتمال می‌دهید روغن بسیاری داشته باشد از پیشخدمت بخواهید روغن یا خامه‌ی کمی به غذای شما اضافه کنند. یا این که می‌توانید بخواهید سس غذایتان را جداگانه سرو کنند تا به اندازه ای که می‌خواهید اضافه کنید. به جای سیب زمینی سرخ کرده سالاد یا سیب زمینی تنوری سفارش دهید.

٨- اطلاعات خودتان را بالا ببرید

در مصرف مافین‌ها، کاپ کیک یا کیک یزدی و غیره احتیاط کنید. اگر چه به نظر می‌رسد با خوردن چند تا کیک زمین که به آسمان نمی‌رسد اما باید بدانید که این مواد غذایی سرشار از قند و چربی می باشند. این کیک‌ها حاوی حدود ۱۶ گرم چربی می باشند که معادل یک چهارم کره است. حتماً برچسب این قبیل مواد غذایی و ترکیبات آن‌ها را مطالعه و یا در خصوص آن سۆال کنید.

٩- کمی تا نیمه ای گیاه‌خواری کنید

هر هفته دو غذای حاوی ماهی میل کنید و حداقل یک غذای تهیه شده از سبزیجات. ماهی‌های چرب حاوی چربی کمتری از گوشت می باشند و چربی‌های مفیدی مانند امگا ۳ دارند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.